1. Moderacja komentarzy
Nie wszystkie opinie związane z naszą marką będą zawsze pozytywne. Zdarzy się, że pewne komentarze będą negatywne. Co zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim nie rekomendujemy ich usuwania. Będzie to odebrane jeszcze gorzej, gdyż wygląda tak, jakbyśmy unikali dyskusji na dany temat. Najlepszym rozwiązaniem jest odpowiadać na nie i dowiedzieć się, skąd wynika takie, a nie inne nastawienie komentującej osoby. Zostanie to docenione - że jako firma próbujemy wychodzić naprzeciw naszym odbiorcom i ratować sytuację. Do każdego komentarza warto odnosić się indywidualnie i próbować znaleźć rezolucję.
2. Jakość, nie ilość
To podejście odnosi się również właśnie do naszych kampanii Meta. Kiedy tworzymy zestawy reklam, lepiej wykreować 2-3 mocne reklamy w każdym z nich, niż tworzyć dużą liczbę reklam słabej jakości. System nie jest w stanie przeprocesować 10 czy więcej reklam w krótkim czasie. Ponadto chcąc publikować tak wysoki wolumen, musielibyśmy liczyć się ze znacznie większym nakładem budżetu.
3. Materiały dynamiczne
Jeśli chodzi o materiały dynamiczne, nie należy przesadzać z ich używaniem. Filmy, karuzele i inne elementy w reklamie powinny być wykorzystywane z rozmysłem. W przeciwnym razie odbiorcy szybko zmęczą się takim formatem naszych reklam i przestanie on być efektywny.
4. Uważne sprawdzenie przed publikacją
Nim cokolwiek opublikujemy w Internecie, powinniśmy dwa razy upewnić się co do treści. Czy nasza reklama dobrze brzmi? Czy w tekście nie ma zbyt wielu powtórzeń? Czy są literówki, błędy ortograficzne, błędy w interpunkcji? Ma to bardzo duże znaczenie, gdyż reklama jest niejako wizytówką naszej działalności, zatem nie powinna zawierać błędów. Warto też upewnić się, czy reklama prawidłowo wyświetla się na desktopie i urządzeniach mobilnych.
5. Stopniowe wdrażanie nowości
Może się zdarzyć, że jedna z naszych opublikowanych reklam nie radzi sobie zbyt dobrze. Nim zdecydujemy się ją wyłączyć, warto wrzucić w rotacji inną reklamę, a nad tą poprzednią jeszcze popracować. Ponadto reklamy potrzebują czasem nawet 4-5 dni, by zacząć prawidłowo działać - dlatego warto im ten czas zwyczajnie podarować.
6. Testowanie i analiza
Jeśli mamy kilka pomysłów na reklamy i nie jesteśmy pewni, który z nich będzie najlepszy - możemy opublikować 2-3 reklamy, każdą z alternatywnym podejściem i sprawdzić, która poradzi sobie najlepiej. Jest to tzw. testowanie A/B. Postępy kampanii trzeba stale monitorować. Unikajmy też podejścia "Coś działa, więc nie należy tego zmieniać" - w ten sposób będziemy tylko stać w miejscu, a może się przecież okazać, że istnieją rozwiązania lepsze od tych, które stosujemy już jakiś czas.
7. Optymalizacja grupy docelowej
W kontekście optymalizacji docelowej grupy odbiorców naszych reklam warto przede wszystkim optymalizować umiejscowienie reklam, przedział wiekowy, płeć. Jeśli nasza reklama z jakiegoś powodu nie działa, warto dokonać roszad w ustawieniach i sprawdzić, czy inne kombinacje nie naprawią problemu.
8. Stosowanie wykluczeń
Nawet najświetniejsza reklama po pewnym czasie może być irytująca dla naszego odbiorcy. W związku z tym należy pamiętać, by nie atakować tych samych odbiorców naszymi reklamami przez cały czas. Możemy uniknąć tego, stosując wykluczenia. Nie ma potrzeby stale wyświetlać reklamy użytkownikowi, który już dobrze się z nią zapoznał. Pamiętajmy, że zbyt duży budżet, przeznaczony na stosunkowo niewielką grupę odbiorców, spowoduje wyświetlanie się jednej reklamy tym samym osobom.
9. Dbanie o cykliczną zmianę grafik
Co jakiś czas powinniśmy edytować elementy graficzne naszych reklam. Zmiany warto wykonywać stopniowo i testować, czy wychodzą naszej kampanii na lepsze.
10. Testowanie kreacji reklamowych
Warto testować różne kombinacje kreacji reklamowych - od tekstu, przez grafikę, emoji, ogólny przekaz, aż po wezwanie do działania (Call to action). W przypadku stosowania testów A/B pamiętajmy, żeby edytować tylko jedną zmienną (np. grafikę). Wówczas zorientujemy się, który wariant lepiej sobie radzi. Nie ma sensu zmieniać wszystkich elementów, gdyż nie będzie to dla nas miarodajne.
Warto również zastosować różne formaty reklam - np. reklama kwadratowa i pionowa.
11. Kontrola budżetu i reakcja na sezonowość
Pewne produkty i usługi cechują się sezonowością - sprzedają się tylko o danej porze roku, np. narty, wakacje nad morzem czy prezenty na Dzień Ojca. Warto ustawić budżet zgodnie z harmonogramem i nie wydawać go w okresach, które nie przyniosą nam żadnych efektów.