Najważniejsze elementy kampanii Google Ads. O czym pamiętać na początku?

Kampania Google Ads to świetny sposób na promowanie firmy lub marki i zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług. Dzięki nim zyskujemy szansę zwiększenia ruchu na stronie i docieramy do szerszego grona potencjalnych klientów, budując przy tym świadomość marki (brand awareness). Czy wiesz, o jakich elementach warto pamiętać przy starcie kampanii Google Ads oraz jak ją zacząć? Zapoznaj się z naszym poradnikiem.

1. Konto Google Ads


Do założenia konta Google Ads wystarczy mieć własne konto w usłudze Google.

Warto założyć Konto Menedżera. Jest to nadrzędne konto, z którego nie prowadzimy bezpośrednio naszej kampanii. Możemy do niego podpinać poszczególne konta Google Ads, na których prowadzimy określone kampanie. Warto to zrobić, gdyż w toku prowadzenia kampanii występują sytuacje, w których chcemy przetestować wybrane ustawienia lub rozwiązania - możemy to wówczas robić na osobnych kontach, bez ingerencji w główną kampanię. Ponadto dzięki Koncie Menedżera możemy łączyć konta Google Ads z usługą Google Analytics. Przydaje się również w przypadku wyboru innej metody rozliczania kampanii.

W przypadku prowadzenia wielu kampanii dla większej liczby klientów możemy założyć główne konto menedżerskie, do którego podpinamy następne konta tego rodzaju, zaś te służą do pracy na określonych już klientach czy kampaniach. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie w przypadku hierarchicznej struktury zarządzania wieloma projektami, np. w obrębie agencji.

Zapoznaj się z naszą ofertą Google Ads

2. Ustawienia płatności


Kiedy założymy już swoje konto Google Ads, musimy skonfigurować metodę płatności.

  • Wchodzimy w zakładkę Narzędzia i ustawienia,
  • Płatności,
  • Nastąpi konfiguracja płatności. Podejmujemy decyzję, czy chcemy otrzymywać od Google faktury (tzn. czy jesteśmy organizacją, czy osobą fizyczną). Uzupełniamy wszystkie niezbędne dane,
  • Wybieramy typ płatności: automatyczne lub ręczne. W przypadku nowych kont Google Ads najpewniej będzie to opcja płatności automatycznych. System poprosi nas o podpięcie karty płatniczej (kredytowej lub debetowej),
  • Po podpięciu karty kampanie mogą co do zasady startować; zapoznajmy się jednak najpierw ze wszystkimi krokami z listy. Po przekroczeniu określonych progów w kampanii Google Ads, system będzie obciążał nasze konto danymi kwotami. Na początku jest to około 200 zł, a z czasem próg ulega zwiększeniu. W przypadku płatności ręcznych sami wybieramy moment, w którym dokonujemy płatności, tzn. możemy wykonać przelew lub podpiąć kartę kredytową i poprosić system o obciążenie jej określoną kwotą, np. 2000 zł,
  • Nasze płatności za kampanie możemy śledzić w sekcji zarządzania płatnościami - sprawdzić pozostałe środki, dowiedzieć się, kiedy karta była ostatnio obciążana czy zmienić ustawienia płatności za kampanie Google Ads. Za kampanie możemy płacić też metodą fakturowania miesięcznego, choć wymaga to spełnienia pewnych wymogów (opowiadamy o tym dokładniej na naszym szkoleniu z Google Ads).
  • Konto Google Ads możemy także zasilić specjalnymi kuponami promocyjnymi.
  • 3. Zdefiniowanie celu kampanii Google Ads


    Następny krok to dokładne określenie, co chcemy mierzyć w określonej kampanii Google Ads oraz co będzie jej najważniejszym celem. Mogą to być np. kliknięcia w urządzeniach mobilnych, zapisy na programy, zapoznanie się z ofertą, dokonanie kontaktu, etc.

    W prowadzeniu kampanii niezbędne będą - poza, rzecz jasna, kontem Google Ads - Google Analytics oraz Google Tag Manager (Tag Manager nie jest obowiązkowy, ale niezwykle przydatny - możemy dzięki niemu zarządzać wszystkimi tagami i skryptami na stronie).

    Zapoznaj się z naszą usługą Analityki internetowej

    4. Założenie konwersji


    Konwersje musimy zdefiniować w Google Ads oraz Google Analytics przed startem samej kampanii. Jeśli wystartujemy z kampanią bez zdefiniowania konwersji na stronie internetowej, nie wszystkie opcje w kampanii będą dostępne. System zobaczy, że konwersje nie są "wpięte" i nie pozwoli nam np. na wybrane strategie ustalania stawek, typu maksymalizacja konwersji.

    Kiedy wszystkie powyższe punkty mamy odhaczone, możemy założyć i uruchomić kampanię Google Ads.

    ➡️ Przeczytaj następną część z cyklu artykułów o Google Ads! Pomiar konwersji w Google Ads. Modele atrybucji konwersji

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowie i prowadzeniu kampanii w wyszukiwarce, m.in.:

  • pomiarze konwersji w Google Ads,
  • słowach kluczowych w kampanii,
  • tekstach reklam,
  • Google Ads Editor,
  • remarketingu dla wyszukiwarek,

  • ...i wiele, wiele więcej - szkolenie Google Ads. Budowa i prowadzenie kampanii w wyszukiwarce jest w sam raz dla Ciebie. Polecamy je zwłaszcza jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, pragniesz zweryfikować dotychczasowe doświadczenia i zdobyć cenną wiedzę oraz marzysz o pracy jako specjalista SEM.


    Polecamy również lekturę artykułu:

  • Koszt pozyskania klienta w e-commerce: jak go obliczyć i obniżyć?
  • Piotr Guziur


    CEO Marketing Online, specjalista SEM i SEO, były członek programu Trenerów Google Ads z tytułem Digital Champion. Autor książki „Marketing w Internecie – strategie dla małych i dużych przedsiębiorstw”, bestselleru wydawnictwa Helion oraz licznych artykułów na temat marketingu internetowego, planowania i badania mediów, a także rozwoju mediów cyfrowych i nowych form reklamy. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał w domu mediowym oraz w firmach w Polsce i zagranicą.
    Szkolenia
    Polski