Jak AI zmieni reklamy wideo w Meta?
Meta uruchomi nowe narzędzia do tworzenia reklam wideo z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji. Zapowiedziano wprowadzenie narzędzi dla reklamodawców na Facebooku i Instagramie. Będą dostępne w Advantage+ creative (to narzędzie reklamowe Meta, które automatycznie optymalizuje reklamy na podstawie różnych czynników, takich jak wiek, płeć, zainteresowania i zachowanie użytkowników) i zostaną udostępnione szerszej grupie reklamodawców na początku przyszłego roku (tj. 2025).
Meta wprowadziło już narzędzia AI do zmiany rozmiaru obrazów, tła i ponownego wykorzystania istniejących grafik do tworzenia wielu wersji reklam w maju 2024. Od tego czasu firmy mogą korzystać z tych możliwości podczas tworzenia swoich kampanii w Meta Ads Manager. Analityka i optymalizacja oparte na sztucznej inteligencji są również dostępne dla marek w kampaniach Advantage+.
Dzięki tym nowym narzędziom reklamodawcy będą mogli łatwiej i szybciej tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy wideo na Facebooku i Instagramie.
Rozszerzenie wideo - jest to narzędzie pozwalające reklamodawcom tworzyć bardziej angażujące reklamy. Generuje ono piksele w każdym kadrze, aby rozszerzyć wymiary wideo, co zwiększa komfort doświadczenia z oglądania. Nowa funkcja Rozszerzenie wideo została opracowana w odpowiedzi na popularność podobnej funkcji przeznaczonej dla obrazów.
Animacja obrazu - niniejsza funkcja pozwala reklamodawcom dodawać ruch do stałego obrazu na Instagram Reels (czyli w rolkach). Teraz nie będziemy potrzebować oryginalnego materiału wideo do przesyłania — automatycznie dodamy wideo do kampanii za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji.
Ton marki - Meta testuje możliwości poprawy tonu marki (tone of voice) w twórczości opartej na generatywnej AI, bazując na opiniach reklamodawców i agencji. Firma posiada również narzędzie z możliwościami podpowiedzi głosowych dla reklamodawców tworzących treści tekstowe. Reklamodawcy mogą również przesłać logo marki, aby na tej podstawie generatywna AI stworzyła treści, jakich sobie zażyczą.
Bliższa współpraca z twórcami - Meta zaprezentowało również narzędzie do tworzenia kampanii bardziej zintegrowanych z twórcami. Pozwala ono reklamodawcom włączać treści twórców do reklam kolekcji na Reels i w innych miejscach.
Meta utrzymuje, że statyczne obrazy dobrze sprawdzają się na niższych etapach lejka sprzedażowego - są prostsze do skalowania z istniejącymi narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji. Natomiast wideo nadaje się do opowiadania historii marki na górze lejka.
Nowe narzędzia do tworzenia wideo z wykorzystaniem generatywnej AI pozwolą reklamodawcom skupić się na tym formacie tam, gdzie najbardziej się to liczy, bez konieczności inwestowania dodatkowych zasobów. Możliwości te - a zwłaszcza Rozszerzenie Wideo - zapewnią naturalny, profesjonalny i zachęcający wygląd treści filmowych na platformach spod znaku Meta. Pozostaje więc czekać na ich oficjalne wprowadzenie dla szerszego grona reklamodawców i pierwsze wrażenia po zastosowaniu.
➡️
Przeczytaj również: Shadowban na Instagramie - czym jest i skąd się bierze?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online.
Myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie?
Chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę?
Nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty na Facebooku w swojej firmie?