Wymiary grafik w social media – LinkedIn, X, TikTok, Pinterest

W poprzednim artykule poświęconym rekomendowanym wymiarom grafik w mediach społecznościowych skupiliśmy się na dwóch najważniejszych platformach - Facebooku i Instagramie. W tym wpisie natomiast pochylimy się nad LinkedInem, X (Twitterem), TikTokiem oraz Pinterestem. Warto przeczytać!

➡️ Przeczytaj wpis o wymiarach grafik na Facebooku i Instagramie

Wymiary grafik na LinkedIn


Jako firma warto prowadzić konto na LinkedInie - umożliwia prezentowanie się w profesjonalny sposób, nawiązywanie kontaktów biznesowych, prezentowanie dokonań i osiągnięć oraz wiele więcej, słowem - budowanie wizerunku. Nie zrobimy tego jednak z sukcesem bez grafik, a te powinny mieć odpowiednie wymiary. Jednocześnie musimy pamiętać, że profile na LinkedIn dzielą się na dwie kategorie: firmowe i osobiste. Przyjrzyjmy się wymiarom grafik w każdych z nich.



  • Awatar konta osobistego - minimalne wymiary grafiki to 400x400 pikseli (max 8 MB)
  • Awatar konta firmowego - minimalne wymiary grafiki to 300x300 pikseli (max 8 MB)
  • Baner w tle konta osobistego - 1584x396 pikseli
  • Baner w tle konta firmowego - 1128x191 pikseli
  • Grafika w poście - 1200x627 pikseli
  • Grafika w poście kwadratowym - 1080x1080 pikseli

  • Wymiary grafik na X (Twitterze)


    X, dawniej Twitter, znany jest przede wszystkim z krótkich, treściwych postów tekstowych - do języka potocznego weszło sformułowanie "tweetować", czyli wrzucać szybkie, zwięzłe posty na Twittera. Tym niemniej aspekty graficzne również tyczą się tej platformy.

  • Awatar - warto zadbać o porządne zdjęcie profilowe, nawet jeśli wrzucamy jedynie posty tekstowe, gdyż wyświetla się on przy każdym z nich. Powinien więc prezentować się odpowiednio, gdyż kształtuje nasz wizerunek, a długofalowo staje się naszym znakiem rozpoznawczym. Rekomenduje się awatar o wymiarach 400x400 pikseli.
  • Baner w tle - rekomenduje się wymiary 1500x500 pikseli.
  • Post poziomy - nasz post możemy wzbogacić zdjęciem. W przypadku grafiki poziomej rekomenduje się wymiary 1200x627.
  • Post kwadratowy - nawet jeśli wrzucimy większy, system sam przeskaluje grafikę do wymiarów 510x510. Rekomenduje się mimo wszystko wrzucanie w 800x800.

  • Wymiary grafik na TikToku


    Owszem, TikTok to platforma, na której publikuje się krótkie klipy filmowe. Tym niemniej jest tu kilka miejsc do optymalizacji wymiarów grafik - chociażby zdjęcie profilowe.

  • Awatar - zaleca się wymiary 200x200 pikseli.
  • Miniaturka filmu (tzw. thumbnail) - 1080x1920 pikseli.
  • Grafika TikTok Ads - 1080x1920 pikseli, TikTok Stories - identycznie.
  • Wymiary filmu - 1080x1920 pikseli (rozdzielczość 9:16).

  • Wymiary grafik na Pintereście


    Pinterest służy użytkownikom głównie do szukania inspiracji, przeglądania ciekawych zdjęć, dzielenia się pomysłami i rozwiązaniami. Jeśli działamy w branży, która ma do zaoferowania takie rozwiązania, warto rozważyć założenie konta w tym serwisie. A jak dostosować wymiary grafik?

  • Awatar - podobnie jak na platformie X i zdjęciach do tamtejszych postów, tak i tu możemy wrzucić grafikę większą niż rekomendowana, a ta zostanie przeskalowana do 165x165. Zalecane wymiary uploadowanej grafiki to 215x215.
  • Zdjęcie - tak zwany pin. Optymalne wymiary to 1000x1500 pikseli (lub inne, byle zachować proporcje 2:3).

  • 💡 Pamiętajmy, że wymiary grafik na omawianych w obydwu artykułach portalach - Facebooku, Instagramie, LinkedInie, TikToku, X oraz Pintereście - nie są wymiarami ustalonymi raz i na zawsze. Zmieniają się co jakiś czas w odpowiedzi na trendy i oczekiwania użytkowników (np. zwiększoną popularność treści określonej formy, np. reels). Jako administratorzy profili firmowych na social media oraz (lub) twórcy treści musimy czuwać nad zmianami, by dostarczać użytkownikom angażujące i przykuwające uwagę grafiki w odpowiednich wymiarach. Budujemy w ten sposób naszą świadomość tego, co aktualne i świeże, a przede wszystkim dbamy o nasz wizerunek w sieci.

    ➡️ Zapraszamy na nasze social media: Facebooka i Instagrama

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty na Facebooku w swojej firmie - Szkolenie z Meta Ads jest w sam raz dla Ciebie!

    Klaudia Zbrzeźniak

    Specjalista Social Media


    Marketing Internetowy i Social Media to jej pasja. Lubi rozwijać się w tym obszarze i podążać za coraz to nowszymi zmianami. Swoją przygodę w tej branży zaczynała od pracy przy sklepie e-commerce, gdzie stopniowo wdrażała się w ekosystem Facebooka oraz Google'a. W Marketing Online jest odpowiedzialna za Kampanie Meta Ads dla naszych klientów, przeprowadza audyty i prowadzi Szkolenia Meta Ads.

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski