Wymiary grafik na LinkedIn
Jako firma warto prowadzić konto na LinkedInie - umożliwia prezentowanie się w profesjonalny sposób, nawiązywanie kontaktów biznesowych, prezentowanie dokonań i osiągnięć oraz wiele więcej, słowem - budowanie wizerunku. Nie zrobimy tego jednak z sukcesem bez grafik, a te powinny mieć odpowiednie wymiary. Jednocześnie musimy pamiętać, że profile na LinkedIn dzielą się na dwie kategorie: firmowe i osobiste. Przyjrzyjmy się wymiarom grafik w każdych z nich.
Awatar konta osobistego - minimalne wymiary grafiki to 400x400 pikseli (max 8 MB)
Awatar konta firmowego - minimalne wymiary grafiki to 300x300 pikseli (max 8 MB)
Baner w tle konta osobistego - 1584x396 pikseli
Baner w tle konta firmowego - 1128x191 pikseli
Grafika w poście - 1200x627 pikseli
Grafika w poście kwadratowym - 1080x1080 pikseli
Wymiary grafik na X (Twitterze)
X, dawniej Twitter, znany jest przede wszystkim z krótkich, treściwych postów tekstowych - do języka potocznego weszło sformułowanie "tweetować", czyli wrzucać szybkie, zwięzłe posty na Twittera. Tym niemniej aspekty graficzne również tyczą się tej platformy.
Awatar - warto zadbać o porządne zdjęcie profilowe, nawet jeśli wrzucamy jedynie posty tekstowe, gdyż wyświetla się on przy każdym z nich. Powinien więc prezentować się odpowiednio, gdyż kształtuje nasz wizerunek, a długofalowo staje się naszym znakiem rozpoznawczym. Rekomenduje się awatar o wymiarach 400x400 pikseli.
Baner w tle - rekomenduje się wymiary 1500x500 pikseli.
Post poziomy - nasz post możemy wzbogacić zdjęciem. W przypadku grafiki poziomej rekomenduje się wymiary 1200x627.
Post kwadratowy - nawet jeśli wrzucimy większy, system sam przeskaluje grafikę do wymiarów 510x510. Rekomenduje się mimo wszystko wrzucanie w 800x800.
Wymiary grafik na TikToku
Owszem, TikTok to platforma, na której publikuje się krótkie klipy filmowe. Tym niemniej jest tu kilka miejsc do optymalizacji wymiarów grafik - chociażby zdjęcie profilowe.
Awatar - zaleca się wymiary 200x200 pikseli.
Miniaturka filmu (tzw. thumbnail) - 1080x1920 pikseli.
Grafika TikTok Ads - 1080x1920 pikseli, TikTok Stories - identycznie.
Wymiary filmu - 1080x1920 pikseli (rozdzielczość 9:16).
Wymiary grafik na Pintereście
Pinterest służy użytkownikom głównie do szukania inspiracji, przeglądania ciekawych zdjęć, dzielenia się pomysłami i rozwiązaniami. Jeśli działamy w branży, która ma do zaoferowania takie rozwiązania, warto rozważyć założenie konta w tym serwisie. A jak dostosować wymiary grafik?
Awatar - podobnie jak na platformie X i zdjęciach do tamtejszych postów, tak i tu możemy wrzucić grafikę większą niż rekomendowana, a ta zostanie przeskalowana do 165x165. Zalecane wymiary uploadowanej grafiki to 215x215.
Zdjęcie - tak zwany pin. Optymalne wymiary to 1000x1500 pikseli (lub inne, byle zachować proporcje 2:3).
💡
Pamiętajmy, że wymiary grafik na omawianych w obydwu artykułach portalach - Facebooku, Instagramie, LinkedInie, TikToku, X oraz Pintereście - nie są wymiarami ustalonymi raz i na zawsze. Zmieniają się co jakiś czas w odpowiedzi na trendy i oczekiwania użytkowników (np. zwiększoną popularność treści określonej formy, np. reels). Jako administratorzy profili firmowych na social media oraz (lub) twórcy treści musimy czuwać nad zmianami, by dostarczać użytkownikom angażujące i przykuwające uwagę grafiki w odpowiednich wymiarach. Budujemy w ten sposób naszą świadomość tego, co aktualne i świeże, a przede wszystkim dbamy o nasz wizerunek w sieci.
➡️ Zapraszamy na nasze social media:
Facebooka i
Instagrama
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty na Facebooku w swojej firmie - Szkolenie z Meta Ads jest w sam raz dla Ciebie!