Wymiary grafik na Facebooku
Zdjęcie profilowe - swoista wizytówka strony lub profilu na Facebooku. Ten typ grafiki jest wyświetlany na komputerach w formacie 176x176 pikseli. Na smartfonach - 196x196 pikseli. Warto użyć zdjęcia dobrej jakości i w większej rozdzielczości, gdyż Facebook przycina je automatycznie (tzn. jeśli wgramy plik o różnych długościach boków, system i tak przytnie je do kwadratu/koła). Dopiero po wyświetleniu zdjęcia pokazuje się ono w całej okazałości. W ten sposób upewnimy się, że w każdym przypadku nasze zdjęcie będzie wyglądać dobrze. Zalecany rozmiar to 800x800 bądź większy.
Zdjęcie w tle - drugi najważniejszy element profilu. Minimalne wymiary zdjęcia cover image to 400x150 pikseli. Rekomenduje się wymiary 851x315. Zdjęcie powinno ważyć do 100 KB.
Post - czyli grafika, dzięki której prowadzimy komunikację z odbiorcami. Posty mogą przyjmować różne formy: prostokątne, kwadratowe, być poziome albo pionowe. Jeśli dodamy ich kilka, wówczas przyjmą postać galerii. Jednak skupmy się na pojedynczym poście, gdyż po prawdzie każdy z nich musimy optymalizować pod kątem wymiarów. Rekomendowane wymiary: grafika pozioma: 1200x900; grafika pionowa: 640x960; kwadratowa oraz karuzela: 1080x1080; zdjęcie w tle grupy: 1640x856; relacje: 1080x1920. Na naszym firmowym Facebooku najczęściej publikujemy posty w formacie kwadratowym, czyli właśnie 1080x1080 pikseli.
Wymiary grafik na Instagramie
Zdjęcie profilowe - nasz instagramowy awatar. Tutaj zaleca się wymiary 800x800 pikseli. Awatar wyświetla się w formie koła.
Post - Instagram przycina grafiki albo do formatu kwadratowego, albo odrobinę wyższego; nie da się w związku z tym wrzucić bardzo wysokiej grafiki. Jeśli chcemy to zrobić, musimy dodać po bokach obramowania, żeby zdjęcia o dużej wysokości nie przycięto do kwadratu. Rekomendowane wymiary postu kwadratowego to 1080x1080. Zdjęcie o odrobinę większej wysokości to tzw. portret, tu wymiary zalecane to 1080x1350. Można wrzucać zdjęcia poziome - 1080x566. Bardzo ważnym elementem są relacje (stories) i tu zalecane wymiary to 1080x1920. Wymiary rolek (reels) są takie same - 1080x1920. Na naszym Instagramie wrzucamy najczęściej grafiki w przystępnej formie kwadratowej.
Aktualne wymiary grafik w Meta Ads
Ponadto przedstawiamy aktualne wymiary grafik w Meta Ads w podziale na trzy typy: Pojedynczy obraz, Karuzela/Kolekcja oraz Lead Ads, a także ze specyfikacjami: Format / Wymiary / Proporcje.
Pojedynczy obraz
Karuzela / Kolekcja
Lead Ads
➡️ W następnym wpisie przeczytasz o wymiarach grafik na:
LinkedIn, X (Twitter), TikTok, Pinterest.
➡️ Zapraszamy na nasze social media:
Facebooka i
Instagrama
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty na Facebooku w swojej firmie - Szkolenie z Meta Ads jest w sam raz dla Ciebie!