Wymiary grafik w social media – Facebook i Instagram

Większość ludzi jest wzrokowcami. Treści wizualne mają spory wpływ na zaangażowanie naszych odbiorców - to właśnie na grafiki zwracają w pierwszej kolejności uwagę. To, co wrzucamy jako firma na nasze social media, powinno być nie tylko estetyczne i zachęcające do interakcji, ale i cechować się odpowiednimi wymiarami. Źle przycięta grafika czy obrazek niewłaściwych wymiarów nie zachęci bowiem do kliknięcia, a wręcz wywoła wrażenie braku profesjonalizmu.

W związku z tym przedstawiamy tutaj rekomendowane wymiary grafik w social media - na Facebooku i Instagramie. W przypadku innych social mediów odsyłamy do osobnego wpisu. Zalecamy zapoznać się z nimi i dostosować wymiary obrazków w swoich postach.

Wymiary grafik na Facebooku


  • Zdjęcie profilowe - swoista wizytówka strony lub profilu na Facebooku. Ten typ grafiki jest wyświetlany na komputerach w formacie 176x176 pikseli. Na smartfonach - 196x196 pikseli. Warto użyć zdjęcia dobrej jakości i w większej rozdzielczości, gdyż Facebook przycina je automatycznie (tzn. jeśli wgramy plik o różnych długościach boków, system i tak przytnie je do kwadratu/koła). Dopiero po wyświetleniu zdjęcia pokazuje się ono w całej okazałości. W ten sposób upewnimy się, że w każdym przypadku nasze zdjęcie będzie wyglądać dobrze. Zalecany rozmiar to 800x800 bądź większy.


  • Zdjęcie w tle - drugi najważniejszy element profilu. Minimalne wymiary zdjęcia cover image to 400x150 pikseli. Rekomenduje się wymiary 851x315. Zdjęcie powinno ważyć do 100 KB.


  • Post - czyli grafika, dzięki której prowadzimy komunikację z odbiorcami. Posty mogą przyjmować różne formy: prostokątne, kwadratowe, być poziome albo pionowe. Jeśli dodamy ich kilka, wówczas przyjmą postać galerii. Jednak skupmy się na pojedynczym poście, gdyż po prawdzie każdy z nich musimy optymalizować pod kątem wymiarów. Rekomendowane wymiary: grafika pozioma: 1200x900; grafika pionowa: 640x960; kwadratowa oraz karuzela: 1080x1080; zdjęcie w tle grupy: 1640x856; relacje: 1080x1920. Na naszym firmowym Facebooku najczęściej publikujemy posty w formacie kwadratowym, czyli właśnie 1080x1080 pikseli.


  • Wymiary grafik na Instagramie


  • Zdjęcie profilowe - nasz instagramowy awatar. Tutaj zaleca się wymiary 800x800 pikseli. Awatar wyświetla się w formie koła.


  • Post - Instagram przycina grafiki albo do formatu kwadratowego, albo odrobinę wyższego; nie da się w związku z tym wrzucić bardzo wysokiej grafiki. Jeśli chcemy to zrobić, musimy dodać po bokach obramowania, żeby zdjęcia o dużej wysokości nie przycięto do kwadratu. Rekomendowane wymiary postu kwadratowego to 1080x1080. Zdjęcie o odrobinę większej wysokości to tzw. portret, tu wymiary zalecane to 1080x1350. Można wrzucać zdjęcia poziome - 1080x566. Bardzo ważnym elementem są relacje (stories) i tu zalecane wymiary to 1080x1920. Wymiary rolek (reels) są takie same - 1080x1920. Na naszym Instagramie wrzucamy najczęściej grafiki w przystępnej formie kwadratowej.


  • Aktualne wymiary grafik w Meta Ads


    Ponadto przedstawiamy aktualne wymiary grafik w Meta Ads w podziale na trzy typy: Pojedynczy obraz, Karuzela/Kolekcja oraz Lead Ads, a także ze specyfikacjami: Format / Wymiary / Proporcje.

    Pojedynczy obraz



    Karuzela / Kolekcja



    Lead Ads



    ➡️ W następnym wpisie przeczytasz o wymiarach grafik na: LinkedIn, X (Twitter), TikTok, Pinterest.

    ➡️ Zapraszamy na nasze social media: Facebooka i Instagrama

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty na Facebooku w swojej firmie - Szkolenie z Meta Ads jest w sam raz dla Ciebie!

    Klaudia Zbrzeźniak

    Specjalista Social Media


    Marketing Internetowy i Social Media to jej pasja. Lubi rozwijać się w tym obszarze i podążać za coraz to nowszymi zmianami. Swoją przygodę w tej branży zaczynała od pracy przy sklepie e-commerce, gdzie stopniowo wdrażała się w ekosystem Facebooka oraz Google'a. W Marketing Online jest odpowiedzialna za Kampanie Meta Ads dla naszych klientów, przeprowadza audyty i prowadzi Szkolenia Meta Ads.

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski