Marketing wirusowy - przykłady
Przyjrzyjmy się kilku przykładom marek, które z sukcesem wykorzystały viral marketing w swoich działaniach internetowych.
Oreo. Popularna marka ciastek wykorzystała nieplanowaną przerwę w dostawie prądu podczas zawodów Super Bowl XLVII. W błyskawicznym tempie opublikowano w mediach społecznościowych obrazek, przedstawiający ciastko, podpisany "You can still dunk in the dark". Taki humorystyczny content był chętnie udostępniany dalej.
Coca-Cola. Znana na całym świecie marka napojów wymyśliła kampanię pod tytułem "Share a Coke". Zachęcano do udostępniania puszek i butelek Coca-Coli z etykietami ze swoim imieniem. Konsumenci mogli wybierać spersonalizowane produkty i robić kreatywne zdjęcia, a następnie udostępniać je w sieci. W ten sposób stawali się wspomnianymi wcześniej ambasadorami marki. Działali na jej korzyść, jednocześnie się bawiąc.
GoPro. Producent kamerek sportowych postawił na wykorzystanie treści dostarczanych przez swoich użytkowników. Jest to tak zwany UGC - User Generated Content. Firma zachęcała do dzielenia się nagraniami ze sportów ekstremalnych na mediach społecznościowych. W ten sposób budowano społeczność miłośników GoPro.
Allegro. Platforma sprzedażowa na przestrzeni lat wypuściła kilka internetowych reklam, opartych na storytellingu. Motywem przewodnim materiałów były święta Bożego Narodzenia. Opowiadając krótkie historie, Allegro zręcznie pokazało, jak zakupy na platformie mogą zbliżać ludzi do siebie. Najbardziej znaną reklamą jest ta ze starszym panem, uczącym się angielskiego - "English for beginners | Czego szukasz w Święta?". Video dostępne jest tutaj:
Świąteczna reklama Allegro.
Podsumowując: marketing wirusowy potrafi odnosić ogromne sukcesy. Wymaga jednak przemyślanej i świadomej strategii działań. Przytoczone przykłady znanych marek pokazują, że działania viral marketingu na długo zapadają w pamięć.
➡️
Przeczytaj też: Buzz marketing + content: jak tworzyć treści pod marketing szeptany?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.