Jak frazy długiego ogona wpływają na SEO strony?
Frazy long-tail mają kilka mocnych zalet. Warto rozważyć użycie ich w pozycjonowaniu własnej strony. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Dopasowanie do potrzeb użytkowników
Jak już wspomnieliśmy, long-tail keywords odpowiadają na złożone zapytania. Osoba pielęgnująca storczyki chce dowiedzieć się konkretnie, jak to robić. Osoba cierpiąca na ból pleców pragnie poznać przyczynę i sposoby leczenia. Frazy długiego ogona pozwalają pozycjonować stronę, która dotrze do użytkowników, chcących poznać odpowiedź na precyzyjne zapytania. Tworząc content na ogólne keywordy typu "storczyki" czy "plecy" możemy nie dotrzeć do tych odbiorców.
Ograniczona konkurencja
Frazy long-tail, ze względu na swoją złożoność, są mniej popularne. A co za tym idzie - mniej konkurencyjne. Jest to w szczególności ważne dla mniejszych stron, które dzięki specjalistycznym treściom mogą zyskać pozycję eksperta.
Wpływ na konwersję
Użytkownicy, którzy poszukują informacji na bardziej złożone kwestie, mają większą szansę na podjęcie dalszych czynności. Są to osoby zaawansowane w procesie poszukiwania. Jeśli strona odpowiada ich potrzebom, chętniej dokonają zakupu, przejrzą cały serwis czy przejdą do kontaktu.
Jak tworzyć frazy long-tail?
Tworzenie i implementację dłuższych słów kluczowych należy przeprowadzić w kilku krokach.
- Keyword research. Pierwszy krok to dokładne badanie słów kluczowych. Należy znaleźć frazy długiego ogona z potencjałem, dopasowane do tematyki strony. Przydatne okażą się narzędzia takie jak Google Keyword Planner, Ahrefs, Semstorm, Senuto.
- Odpowiedź na potrzeby użytkowników. Tylko tworzenie treści, które spełniają potrzeby odbiorców, ma sens. Content musi nieść wartość, rozwiązywać problemy, udzielać informacji. Zorientuj się, jakie problemy w Twojej branży wymagają rozwiązania i twórz takie treści.
- Unikalność. Słowa kluczowe długiego ogona mają niezwykły potencjał unikalności. Dzięki swojej długości istnieje szansa, że trafimy na niezagospodarowaną pod względem contentu niszę. To tworzy predyspozycje do zostania w niej specjalistą.
- Naturalność. Tak jak zwyczajne słowa kluczowe, tak i frazy long-tail powinny być używane w sposób naturalny. Nie umieszczajmy ich w tekście na siłę oraz tak, by brzmiały nienaturalnie. Żadnych fraz kluczowych nie powinno się dodawać dla samej ilości - inaczej praktykujemy keyword stuffing.
- Regularne monitorowanie. Sprawdzaj, które frazy podnoszą pozycję strony i generują ruch.
Algorytmem wyszukiwarki Google, który skupia się na złożonych zapytaniach użytkowników, jest algorytm MUM. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem na jego temat -
Google MUM: algorytm, który rewolucjonizuje wyszukiwanie z użyciem AI.
Przykładowe frazy long-tail dla różnych rodzajów stron
Poniżej kilka przykładowych słów kluczowych długiego ogona dla wybranych branż i stron.
Sklep z butami dla kobiet: gdzie kupić modne buty damskie na specjalną okazję, najlepsze skórzane buty w rozmiarze 42.
Agencja prawna: procedura rozwodu w Polsce, koszty i wymagania przy zakładaniu spółki w Polsce.
Klinika weterynaryjna: jak leczyć alergie u psa, jak leczyć zęby u kota rasowego.
Blog ogrodowy: jak pielęgnować hortensje na balkonie, jak założyć ogródek warzywny krok po kroku.
Blog podróżniczy: trzydniowy plan zwiedzania Wenecji latem, jak zaplanować wyjazd do Chorwacji.