Landing page a pozycjonowanie
Strony docelowe, jak już wspomnieliśmy, mają na celu zwiększanie konwersji, w związku z czym muszą być wyjątkowe. Dzięki temu przyczyniają się do wzrostu zaangażowania użytkownika i osiągania naszych celów biznesowych.
Google uwzględnia jakość i relewantność strony docelowej podczas oceny reklam płatnych, co może wpływać na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego odpowiednio zoptymalizowana strona ma szansę zwiększyć efektywność działań SEO. Przyjrzyjmy się elementom pozycjonowania, o które trzeba zadbać, żeby zachęcić użytkownika do dalszego przeglądania witryny po wylądowaniu na stronie docelowej.
Jasny, wyraźny cel. Użytkownik powinien wiedzieć, co ma zrobić po znalezieniu się na landing page i dlaczego właściwie tu wylądował. Jeżeli kliknął w link, zachęcony odpowiednimi hasłami, landing page powinien dotrzymywać obietnicy.
Call to action. Konkretne hasła i przyciski, zwracające uwagę na kolejne kroki i prowadzące dalej. Dzięki właściwemu CTA użytkownik poczuje chęć do działania i podejmie dalsze czynności.
Estetyka i właściwy układ. Odpowiednie rozmieszczenie treści, a także właściwe wykorzystanie grafik i kolorów pomoże użytkownikowi odnaleźć się na stronie i sprawi dobre pierwsze wrażenie.
↳
Polecamy artykuł: Kolory w marketingu
Unikanie przeładowania treścią. Landing page nie ma na celu zasypywania użytkownika setkami haseł, obrazków i komunikatów. Przekaz ma być prosty i jasny, wzbogacony o zachętę do kolejnych działań. Niech nad szczegółowymi informacjami pochylają się następne podstrony.
Dostosowanie do urządzeń mobilnych. Zadbajmy o właściwe pozycjonowanie strony pod każde urządzenie, z którego użytkownik może trafić na naszą witrynę.
Testowanie i doskonalenie. Stały element w działaniach z zakresu pozycjonowania stron.
Ponadto z czysto "SEO-wego" punktu widzenia:
Słowa kluczowe (keywords) - niezbędne przy projektowaniu treści na jakiejkolwiek stronie. Konieczny keyword research.
Odpowiednie nagłówki na stronie, które określają cel treści i skupiają uwagę.
Metadane - meta tytuły i meta opisy.
Szybkie ładowanie strony.
Linkowanie wewnętrzne - dzięki niemu użytkownik przejdzie do dalszych sekcji witryny.
Niezbędne elementy landing page
Bez określonych elementów nasza strona lądowania nie ma sensu. Ich obecność wpływa ponadto na właściwe pozycjonowanie. Upewnijmy się, że punkty z poniższej listy są odhaczone!
Czytelny, przekonujący tytuł
Wyraźne Call to action (CTA)
Krótki, zachęcający opis oferty
Przejrzyste wskazówki odnośnie następnych kroków
Media wspomagające treść (grafiki, wideo, wykresy; jeśli umieszczamy obrazki, zadbajmy o ich atrybuty ALT)
Opinie i recenzje zadowolonych klientów
Dane kontaktowe, formularz kontaktowy
Ewentualne promocje