Na podstawie czego pracują weryfikatorzy?
Codzienna praca weryfikatorów Google opiera się na specjalnych wytycznych od firmy. General Guidelines dla Search Quality Raters są dostępne do wglądu:
General Guidelines.
Najważniejsze kwestie, poruszone w wytycznych dla weryfikatorów:
E-A-T i YMYL,
blokady reklam,
wymogi wyszukiwarek internetowych,
Główna treść (Main content) i Dodatkowa treść (Supplementary content),
weryfikacja autorytetu i informacji dotyczących autorów treści,
weryfikacja informacji kontaktowych na stronie,
charakterystyka stron o najwyższej, wysokiej, średniej, niskiej i najniższej jakości,
urządzenia mobilne,
platforma ewaluacyjna.
Główna a dodatkowa treść - co to takiego?
Główna treść strony to to, czego szuka użytkownik, wpisując zapytanie w wyszukiwarkę. Powinna być dokładną odpowiedzią na potrzeby i cele odbiorcy. Może przyjmować formę tekstu, grafiki, video, gier, aplikacji. Główną treść może dodawać tak administrator, jak użytkownik strony.
Dodatkowa treść wpływa na doświadczenie użytkownika z korzystania ze strony (
User Experience). Nie jest jednak głównym celem, dla którego trafił on na stronę. Przykładem dodatkowej treści są linki, pozwalające nawigować swobodnie po całej witrynie.