Treści dostarczane na naszą stronę powinny być
odpowiedzią na zapytania i potrzeby użytkowników. Musimy więc wiedzieć, czego szukają w Internecie. W tym celu przeprowadzamy badanie słów kluczowych w celu stworzenia planu publikacji. Taki plan pozwoli nam sukcesywnie tworzyć treści, które będą stanowić odpowiedź na pytania odbiorców.
Inspiracja od najlepszych
Zanim zaczniemy na własną rękę szukać słów kluczowych do tematów, zajrzyjmy do
liderów w branży. Ich treści mogą stanowić nieocenioną wskazówkę przy układaniu swojego content planu. Warto regularnie śledzić poczynania konkurencji i trzymać rękę na pulsie. Obeznanie z nowinkami i aktualnymi trendami w branży jest konieczne, by dostarczać świeży i wartościowy content.
Keyword research w praktyce - przydatne narzędzia
Narzędzi do przeprowadzenia badania słów kluczowych jest bardzo dużo. Część z nich, takich jak Ahrefs czy SEMrush, oferuje atrakcyjne plany i cenniki. Inne mają do dyspozycji bezpłatne plany, na przykład Answer The Public. Najlepszym narzędziem, które zapewni świetny content plan, jest Keyword Planner od Google.
Google Keyword Planner
Planer słów kluczowych dostępny w interfejsie
Google Ads. Pozwala sprawdzić między innymi:
frazy wpisywane przez internautów,
miesięczne statystyki wyszukiwania poszczególnych fraz,
trendy wyszukiwania,
szacowane stawki pozycjonowania pod daną frazę w płatnych wynikach wyszukiwania.
Wpisujemy kilka przykładowych haseł, związanych z tematem. Otrzymamy od narzędzia propozycje kilkudziesięciu lub nawet kilkuset słów kluczowych. W ten sposób poznajemy bliżej intencje i potrzeby internautów.
Planer słów kluczowych Google to nieodzowne narzędzie content planu. Pozostałe funkcjonalności Google Ads zapewniają właściwe prowadzenie działań marketingu internetowego.
Nie tylko Keyword Planner - inne narzędzia
Możemy skorzystać również z narzędzi, które oferują plany bezpłatne. Przydatne narzędzie, oferujące wgląd w wyszukiwane przez internautów frazy, to
Answer The Public. Po wpisaniu hasła otrzymujemy wyniki związane z danym hasłem. Możemy wyświetlić je w formie grafu lub listy, podzielonej na pytania. Przykładowo, wpisując hasło "jak gotować ryż", otrzymamy inne pytania wpisywane przez użytkowników. Na przykład: jak długo gotować ryż, jak gotować ryż na sypko, jak gotować ryż czarny itd.
Narzędziem działającym na podobnej zasadzie jest
Neil Patel, dawniej znane pod nazwą
Ubersuggest. Tak jak Answer The Public, pozwala wpisać hasło i otrzymać sugestie przydatnych zapytań użytkowników. W płatnym planie dostępne jest sprawdzenie dokładnych potencjałów wyszukiwań i większej liczby sugestii słów. Na potrzeby wstępnego przejrzenia propozycji haseł te narzędzia są jednak wystarczające.