Co to jest keyword density?
Zacznijmy od tego, czym keyword density
nie jest. Otóż pojęcie bywa mylone z omawianym wcześniej przez nas
keyword stuffing. Keyword stuffing to przesycenie słowami kluczowymi, ich zdecydowany nadmiar. Sytuacja, w której na siłę "upychamy" keywordy w treści, by sztucznie podbić statystyki witryny. To niepożądane zjawisko, zaliczane do negatywnych praktyk w oczach Google - tzw.
Black Hat SEO.
Keyword density to poziom nasycenia słowami kluczowymi w tekście, ich gęstość w całej treści. Mówi, jak często keyword, pod który optymalizujemy content, pojawia się w tekście. Najczęściej keyword density mierzy się w procentach lub jako stosunek wystąpień keywordu na każde 100 słów.
Keyword density pozwala określić, jak istotne jest słowo kluczowe dla całej treści. Dzięki temu wskaźnikowi możemy też zbadać, czy nie przeładowujemy jej keywordami. Prowadzi to, jak zaznaczyliśmy wcześniej, do niechcianego keyword stuffingu i spamu.
Przykładowo: pozycjonujemy artykuł pod frazę "kominek murowany". Jeżeli w treści o długości 300 słów pojawia się 30 razy, wówczas keyword density wynosi 10%. Lub innymi słowy - nasycenie słowami kluczowymi wynosi 10 razy na 100 słów (statystycznie, nie precyzyjnie).