Język korzyści w praktyce
W komunikacji marketingowej czasem wykorzystuje się przeciwieństwo języka korzyści. Jest to
język straty. To opis sytuacji, w której znajduje się użytkownik, nie skorzystawszy z produktu lub usługi. W takiej komunikacji podkreśla się negatywne aspekty nieskorzystania z danej oferty. Kreuje się potrzebę zakupu, by zmienić sytuację na korzyść użytkownika.
Język korzyści jest ściśle związany ze znanym w marketingu
modelem AIDA. Na poszczególne elementy tego modelu składają się:
Attention (Uwaga) - zwrócić uwagę odbiorcy,
Interest (Zainteresowanie) - wzbudzić jego zainteresowanie produktem lub usługą,
Desire (Pożądanie) - stworzyć w odbiorcy potrzebę posiadania produktu lub skorzystania z usługi,
Action (Działanie) - finalnie nakłonić użytkownika do dokonania zakupu.
Posługując się językiem korzyści, nie sposób nie wpływać bezpośrednio na
emocje odbiorcy. W tym celu warto przede wszystkim:
Pisać bezpośrednio do odbiorcy. Warto korzystać z drugiej osoby liczby pojedynczej. Np.: skorzystaj z oferty, sprawdź nasze najnowsze usługi, zapoznaj się z nowymi modelami telefonów,
Postawić na dociekliwość i zadawać pytania. Niech odbiorca zaciekawi się ofertą. Co daje ten produkt? Jakie są zalety usługi? Dzięki podobnym pytaniom użytkownik wykształca potrzebę skorzystania z oferty.
Zadbać o jasny i klarowny przekaz. Odbiorca chętniej zainteresuje się ofertą, która w przejrzysty sposób odpowiada jego potrzebom i rozwiązuje dylematy.
Stosować zwroty bezpośrednio nawiązujące do korzyści. Na przykład:
zapewnić,
zaoszczędzić,
zyskać,
ułatwić,
pozwolić, umożliwić,
dzięki temu,
przymiotniki takie jak wygodny, nowoczesny, uniwersalny, modny, etc.
Używać strony czynnej w dostarczanej treści. Przykładowo:
Dzięki tym butom wyruszysz w niezapomnianą wyprawę w góry,
Tym aparatem cyfrowym zrobisz najpiękniejsze zdjęcia,
Tą kamerą uchwycisz najważniejsze wspomnienia,
Tą kreacją zrobisz wrażenie na rodzinie i znajomych,
Na tym kursie poznasz najważniejsze techniki pozycjonowania.
Język korzyści to przydatny element budowania spójnej komunikacji z odbiorcami. Dzięki przedstawieniu cech, zalet i korzyści wpływa na decyzje podejmowane przez użytkowników. Korzystanie z języka korzyści to jednak tylko jeden z filarów dobrego contentu.
Przekonaj się, jak sprawnie tworzyć treści na swojej stronie i zwiększać jej pozycję w wyszukiwarce!
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.