Rodzaje intencji użytkowników
Informacyjne
Co, gdzie, jak, kiedy, ile, etc.
jak ugotować ryż,
kiedy skończyła się II wojna światowa,
ile dekagramów to jeden kilogram,
gdzie leży Kuba,
co to jest audyt SEO.
Przedzakupowe
Potencjalnie prowadzące do zakupów.
iPhone 15 cena,
najlepsze modele rowerów górskich,
ile kosztuje torebka Wittchen,
smartfony porównanie cen.
Nawigacyjne
Nie chodzi o dojazd, a o to, że użytkownik chce dotrzeć do informacji na dany temat i dokładnie wie, czego szuka.
Facebook logowanie,
szkolenie SEO Marketing Online,
Bill Gates LinkedIn,
dinozaury gadziomiedniczne.
Zakupowe
Użytkownik wpisuje frazę, będąc gotowym dokonać zakupu.
angielski dla dzieci Milanówek,
auto serwis Grodzisk Mazowiecki,
Samsung Galaxy sklep internetowy,
tablet do rysowania.
Jak zrozumieć intencję wyszukiwania użytkownika?
Żeby zaspokoić potrzeby i oczekiwania użytkownika, musimy dostarczyć mu wartościowych, jakościowych treści. Dostosowanie contentu strony musi być poprzedzone kilkoma zasadniczymi krokami. Najważniejszy z nich to dobre badanie słów kluczowych.
Analiza słów kluczowych (keyword research). Absolutna podstawa przy tworzeniu treści, które mają być z założenia zgodne z wyszukiwaniami internautów. Musimy zidentyfikować główne frazy, związane z naszą stroną i branżą. Dodatkowo warto postarać się o pytania, które można wysnuć na podstawie takich słów, gdyż użytkownicy często wpisują frazy w formie pytającej.
Analiza wyników wyszukiwania. Sama wyszukiwarka dostarczy nam sporo cennych wskazówek i informacji na temat tego, czego szukają użytkownicy. Strony konkurencji podpowiedzą, co jest istotne w branży.
Dopasowanie treści do intencji. Kiedy już poznamy intencje i zaplanujemy treści, musimy je stworzyć i dostarczyć. Istotne jest ustalenie charakteru contentu: poradnikowy, edukacyjny, czy też recenzje lub oferty produktowe. W zależności od biznesu i branży nasze treści mogą się mocno różnić. Charakter treści musi być dostosowany do potrzeb grupy docelowej.
Optymalizacja pod SEO. Nasz content musi być zoptymalizowany pod kątem SEO, by algorytmy wyszukiwarki odpowiednio go wypozycjonowały. Słowa kluczowe powinny być zawarte nie tylko w treści, ale i w nagłówkach, metadanych (meta tytułach oraz meta opisach) czy atrybutach ALT obrazków.