Co to jest recykling treści?
Recykling treści (Content recycling) to strategia ponownego wykorzystywania określonego contentu. Służy to zwiększeniu ich wartości oraz trwałości. Istniejące już treści pisze się na nowo nie tylko po to, by dać im drugie życie. W ten sposób wznawia się zaangażowanie użytkowników i osiąga korzyści pod względem SEO.
Przy recyklingu warto pamiętać, by zrecyklingowana treść była bogatsza od poprzedniej. Nie wystarczy przepisać na nowo artykułu albo zmienić wpis na grafikę.
Ideą recyklingu jest niesienie dodatkowej wartości. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia użytkowników. Powinni widzieć, że choć odnosimy się do starszych treści, to jednak dbamy o nową wartość.
Często recyklinguje się
treści evergreen. Są to wpisy, które niezależnie od pory roku nie tracą na aktualności. Ich popularność przez cały czas jest utrzymywana. To na przykład odpowiedzi na zapytania: jak gotować kaszę?, jak prawidłowo myć zęby? W przypadku nowych informacji możemy recyklingować swoje evergreeny, by zwiększać ich wartość.
Zalety recyklingu treści - jakie daje korzyści mojej stronie?
Jak już wspomnieliśmy, dobrze przeprowadzony content recycling niesie ze sobą pozytywne skutki. To przede wszystkim:
Poprawa jakości treści. Aktualizowanie i wzbogacanie contentu zwiększa jego wartość. Tak dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki. Poza tym dbając o nasz content pokazujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wpływa to dodatnio na nasz wizerunek.
Pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny. W procesie wzbogacania treści najpewniej zadbamy o nowe słowa kluczowe. Zwiększy to widoczność u robotów wyszukiwarki i wpłynie na pozycję w wynikach. Ponadto zaktualizowane treści mogą być lepiej widziane przez nowe algorytmy Google, które zmieniają się z czasem.
Możliwość przejścia na lepsze metody prezentowania treści. Może się okazać, że content dotychczas ujęty w tekście lepiej przyjmie się jako krótkie video.
Możliwość usunięcia błędów i skorygowania nieścisłości. Ponowna praca nad treścią to okazja do poprawienia i dodania linkowania. Możemy usunąć błędne przekierowania. Możemy też poprawić niedopatrzenia językowe lub poprawić ogólny styl tekstu.
Oszczędność. Recykling treści pozwala oszczędzić czas i pieniądze na tworzenie zupełnie nowych wpisów. Pamiętajmy jednak, by w pewnym momencie nie opierać całej działalności wyłącznie na recyklingu. Nie będzie to sprawiało dobrego wrażenia pod kątem wizerunku.