Co na początek? Google Analytics
Szkolenie, jakie rekomenduję w pierwszym etapie, to Google Analytics. Jest ono potrzebne wszystkim, niezależnie od tego, czy prowadzą samodzielnie kampanie, czy zarządzają marketingiem i kontrolują skuteczność prowadzonych działań w agencji. Bez szkolenia z Google Analytics nie da się kontrolować efektywności prowadzonych kampanii reklamowych, wyciągać odpowiednich wniosków, planować, uczyć się i rozmawiać na odpowiednim poziomie z agencją. Odpowiednio skonfigurowana analityka pozwala na kontrolowanie wszelkich działań reklamowych i zrozumienie ich efektywności. Szkolenie powinno zapewnić wiedzę, umożliwiającą samodzielne kontrolowanie każdej wydanej na reklamę internetową złotówki oraz tworzenie najefektywniejszych media planów, czyli podziału budżetu reklamowego na poszczególne media i formaty reklamowe.
Szkolenie z Google Analytics przyda się również osobom odpowiedzialnym za tworzenie treści strony internetowej oraz poprawę użyteczności witryny.
➡️ Zapisz się na profesjonalne
Szkolenie z Google Analytics
Drugie szkolenie - Google Ads
Google Ads to kolejny temat, z którego warto pogłębić swoją wiedzę. Reklamy w wyszukiwarce docierają do osób szukających Twoich usług lub produktów, są bardzo skuteczne i od nich zwykle rozpoczyna się budowanie media planu. Google Ads to także system, który możliwościami wykracza znacznie poza wyszukiwarkę, dlatego warto poznać go dokładniej.
Szkolenie Google Ads powinno dostarczyć wiedzy o tym:
jakie są możliwości Google Ads, typy kampanii i metody kierowania reklam,
jak sprawdzać, czy kampanie są dobrze prowadzone i czy są efektywne,
jak mierzyć i oceniać efektywność tych kampanii z użyciem Google Analytics,
jak wybrać najlepszą agencję i ofertę oraz jakie pytania zadawać.
Bardzo ważne jest, aby marketing manager potrafił wyznaczyć konkretne i realne cele kampanii oraz kontrolował ich realizację. Na szkoleniu powinny pojawić się elementy planowania budżetu kampanii, estymowania efektu, jaki przyniesie kampania (np. liczba konwersji lub przychody ecommerce) oraz audytu kampanii Google Ads. Podczas audytu każdy uczestnik, posiadający kampanię Google Ads, przegląda i sprawdza, co nadaje się do poprawy, a co jest wdrożone poprawnie. Konieczny jest dostęp do konta Google Ads, więc osoby zlecające kampanie agencjom powinny sobie taki dostęp zapewnić jeszcze przed szkoleniem.
Nie rekomenduję korzystać z usług agencji, która nie daje dostępu do konta Google Ads, gdyż pozbawia to zlecającego możliwości kontroli kampanii.
Świetnie, jeżeli częścią szkolenia są warsztaty z zakładania i konfigurowania samodzielnie kampanii. Osoby chcące nauczyć się samodzielnie prowadzić kampanie powinny to przećwiczyć na warsztatach szkoleniowych przez co najmniej 1-2 dni. Powinny one również stale uzupełniać swoją wiedzę z materiałów udostępnianych przez Google. Dla osób szukających pracy w agencji SEM lub jako specjaliści SEM w działach marketingu rekomenduję zdanie egzaminu z Google Ads. Na szkoleniach Google Ads ważne będą zatem porady i wskazówki, jak zdać te egzaminy i jak się do nich przygotować. Osoby zlecające kampanie agencjom mogą pominąć "dni warsztatowe", ale jeśli tylko mają czas - lepiej jeśli zostaną na warsztatach; wtedy bardziej zrozumieją, za co płacą agencjom i jak dobrze powinna zostać wykonana ta praca.
➡️ Zapisz się na profesjonalne
Szkolenie z Google Ads
Następne szkolenia - Meta, SEO
Manager marketingu powinien mieć podstawową wiedzę z zakresu każdej formy promocji w Internecie, wykorzystywanej u siebie w firmie. Znajomość poszczególnych form i mediów pomaga w komunikacji z agencją oraz w lepszym kontrolowaniu efektywności prowadzonych działań. Kolejnym szkoleniem może być zatem
Szkolenie SEO albo
Szkolenie Meta Ads (dawniej Facebook & Instagram Ads) – w dowolnej kolejności i w zależności od potrzeb.
SEO to szkolenie zarówno dla osób zlecających usługi agencji, jak i tych, którzy chcą się pozycjonowania nauczyć. Wiedzy jest dużo i 2 dni to niezbędne minimum dla osób zlecających i kontrolujących działania w tym zakresie. Jest to też dobry wstęp dla przyszłego specjalisty. Zanim zlecimy projekt SEO, powinniśmy poznać wszystkie elementy składające się na skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron. Jeśli jednak projekt SEO jest już prowadzony, szkolenie pomoże nam zweryfikować jakość działań i efektywność. Na szkoleniu poznajemy podstawy SEO oraz zaawansowane techniki, pozwalające uzyskać najwyższe pozycje. Dowiemy się także, jak SEO zlecać, jak wybrać słowa kluczowe, jak analizować efektywność podjętych działań w Google Analytics, co jest ważne, aby nie wpaść w filtr, co wolno, a czego nie wolno wg zasad Google. Częstym błędem w SEO jest wybór niewłaściwych fraz lub całkowity brak pomiaru efektywności SEO na witrynie (np. liczba konwersji lub sprzedaż dzięki SEO). A pamiętajmy, że pozycja to tylko droga do celu, którym jest generowanie sprzedaży. Powinniśmy umieć wyliczyć, ile kosztuje pozyskanie jednego klienta dzięki SEO i jak bardzo rentowne jest to dla naszej firmy.
Meta Ads – to tak naprawdę dwa szkolenia w jednym. Pierwsze powinno obejmować prowadzenie fanpage na Facebooku, drugie zagadnień z zakresu reklamy w systemie reklamowym Meta. Pierwsza część dotyczy tworzenia treści i powinna zawierać wskazówki, jaką treść tworzyć, jak pisać, do kogo pisać oraz jak zmaksymalizować zasięg i interakcje z treścią. To szkolenie powinno zainteresować copywriterów i content managerów. Druga część to omówienie systemu reklamowego - możliwości kierowania reklam, monitorowania i optymalizacji reklam. Obejmuje to pomiar konwersji oraz zaangażowania odbiorców reklamy, wyrażonego interakcjami z reklamą. Na szkoleniu Meta Ads powinny zostać omówione reklamy budujące znajomość marki, a także kampanie stricte sprzedażowe. Tematem, który z pewnością powinniśmy poznać, jest Pixel (służący do monitorowania konwersji i prowadzenia działań remarketingowych).
➡️ Zapisz się na profesjonalne
Szkolenie z SEO
➡️ Zapisz się na profesjonalne
Szkolenie z Meta Ads
➡️ Zapisz się na profesjonalne
Szkolenie z Content Marketing z AI i UX