Jak działa Google Discover? Jak dopasować treści pod tę usługę?

Google Discover jest przydatną usługą z punktu widzenia użytkownika oraz administratora strony.

W tym artykule przyjrzymy się, na czym polega działanie tej usługi i jak dopasować pod nią treści na swojej stronie.

Jak działa Google Discover?


Google Discover jest niezwykle przydatną usługą dla content marketingu. Pozwala użytkownikom na wyświetlanie treści dopasowanych do ich preferencji. Należy od razu zaznaczyć, że skorzystać z niej można tylko po zalogowaniu się na swoje konto Google.

Google Discover dopasowuje treści na podstawie historii wyszukiwania, zachowań oraz zainteresowań użytkowników. Na urządzeniach mobilnych co do zasady wystarczy - znajdując się na poziomie ekranu głównego - przesunąć w lewo, by wejść do sekcji Google Discover. Żeby Google Discover mogło działać, należy upewnić się, że w ustawieniach konta włączona jest opcja o zbieraniu informacji o aktywności w sieci.

  • Personalizacja. Google Discover używa danych z konta użytkownika, by personalizować treści. Algorytm dokonuje analizy danych, by zaproponować najbardziej trafne wyniki dla odbiorcy.
  • Interesujące treści. Discover stara się dopasować treści tak, by były interesujące. Mogą to być artykuły, materiały video, zdjęcia, informacje, recenzje.
  • Aktualności i wiadomości. Discover może również podsuwać najnowsze wiadomości i świeże informacje.

  • Jak działa Google Discover?

    Przykład otwartej karty Google Discover. Na dole widnieje ikona usługi.

    Jak znaleźć się w Google Discover?


    Usługa działa na podstawie rekomendacji treści. Innymi słowy, algorytmy muszą uznać, że nasz content spełnia wymogi - po pierwsze: jakości, po drugie: że zainteresuje użytkowników. Aby zwiększyć szanse na pojawienie się w Google Discover, możemy:

  • Optymalizować treść. Czyli innymi słowy - trzeba tworzyć treści wysokiej jakości, atrakcyjne dla użytkowników, spełniające potrzeby i rozwiązujące problemy. W tym istotne są intrygujące, przyciągające uwagę nagłówki. Przy projektowaniu nagłówków pamiętajmy, by nie były mylące oraz by dostarczały informacje, jakie obiecują.
  • Struktura strony. Warto zadbać o przejrzystą i przyjazną strukturę witryny. Dzięki odpowiednim kategoriom tematycznym pomożemy algorytmom lepiej indeksować treści.
  • Regularne aktualizacje. Google Discover stawia na aktualność i świeżość treści. W związku z tym warto zadbać o ten aspekt.
  • Zachęcanie użytkowników do interakcji. Komentarze, opinie, udostępnienia. Zwiększa to widoczność strony.
  • Zastosowanie schema.org. To zestaw znaczników, które pozwalają klasyfikować i oznaczać treść na stronie tak, by ułatwić robotom wyszukiwarek ich rozumienie. W ten sposób przyczynimy się do lepszego pozycjonowania contentu.
  • Wyniki naszej strony w kontekście Google Discover możemy znaleźć w Google Search Console. Jednak informacje znajdziemy tylko wtedy, jeśli Google zgromadziło ich na ten temat dostatecznie dużo. Raport mówi, jak często nasza strona wyświetla się w usłudze i które elementy są najskuteczniejsze.

    Podsumowując: Google Discover to przydatna usługa, istotna dla content marketingu. Dzięki niej możemy zwiększyć widoczność strony i zainteresować potencjalnych użytkowników ciekawymi treściami. Warto mieć na uwadze świeżość i użyteczność tych treści, by spełnić wymogi algorytmów, pozycjonujących witryny.

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu, chcesz zdobyć cenną wiedzę i zweryfikować dotychczasowe działania, nadzorujesz podwykonawców zewnętrznych albo projekty SEO w swojej firmie - mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować stronę!

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski