Narzędzia AI wykorzystywane w SEO
Zacznijmy od narzędzi, opartych na sztucznej inteligencji, które mogą być przydatne w działaniach SEO. Narzędzia AI, które możemy wykorzystywać w działaniach SEO, da się podzielić na 5 kategorii. Przyjrzyjmy się im.
Narzędzia do analizy słów kluczowych
AI jest w stanie analizować ogromne ilości danych związanych ze słowami kluczowymi. Następnie pomaga w identyfikowaniu tych najbardziej wartościowych dla naszej strony. Narzędzia te pomagają w zrozumieniu intencji użytkowników i dostarczeniu treści odpowiadających ich potrzebom. W końcu, jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, wartość i użyteczność dla użytkownika jest naszym absolutnym priorytetem.
Generatory treści
AI może generować treści na podstawie danych wejściowych, co przyspiesza proces tworzenia treści na stronę. Jednak należy pamiętać, że treści wygenerowane przez AI muszą być nadal redagowane i dostosowane do potrzeb użytkowników. Generatory treści mogą być przydatnym narzędziem, jednak powinniśmy korzystać z nich jako ze wsparcia, a nie głównego dostawcy treści. O automatycznie generowanym contencie piszemy w artykule:
Auto-generated content. Czy to dobry pomysł? Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią!
ChatGPT, najpopularniejsze narzędzie do generowania treści tekstowych, oparte na funkcjonalności czatu. Oferuje także generator obrazów DALL-E.
Stable Diffusion, narzędzie do generowania grafik.
Narzędzia do analizy danych i prognostyki
AI możemy wykorzystywać do analizowania danych z różnych źródeł, w tym danych analitycznych, trendów wyszukiwania i danych na temat konkurencji. Dzięki temu możliwe jest prognozowanie zmian w algorytmach wyszukiwania i dostosowanie naszej strategii SEO.
Narzędzia do optymalizacji treści
AI pomaga w optymalizacji treści pod kątem SEO. Dokonuje tego poprzez sugestie dotyczące słów kluczowych, struktury treści, długości tekstu i innych czynników wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania.
ZeroGPT, narzędzie służące do wykrywania treści, stworzonych przez AI.
Narzędzia do link buildingu
AI potrafi analizować profile linków i identyfikować potencjalne miejsca do ich budowania. Może oceniać jakość linków w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.
Każda z tych kategorii posługuje się specjalnymi narzędziami, opartymi na sztucznej inteligencji. Dokonaliśmy testów wybranych narzędzi i podzieliliśmy je na takie, które warto wypróbować oraz takie, które nie spełniły naszych oczekiwań. Wszystkie opisujemy w artykule: Narzędzia AI w Digital Marketingu. Zachęcamy do własnoręcznego przetestowania narzędzi i zaadaptowania ich do wybranych dziedzin prowadzonej strategii marketingu internetowego.
Przeczytaj artykuł: Narzędzia AI w Digital Marketingu
Sam Google korzysta ze sztucznej inteligencji nie od dziś. Sztandarowy przykład to
algorytm RankBrain. Jest to system sztucznej inteligencji, który ma za zadanie analizę zapytań użytkowników. Poprzez uczenie maszynowe dąży do lepszego rozumienia i interpretacji tego, co ludzie wpisują w wyszukiwarkę. Głównym elementem zapytania jest słowo kluczowe. RankBrain ma na celu zrozumienie kontekstu keywordu i dopasowanie do niego wyników. Skupia się zwłaszcza na niejasnych i nieprecyzyjnych zapytaniach użytkowników. Niektórzy internauci formułują zapytania niebezpośrednio, lecz wciąż chcą otrzymać konkretne odpowiedzi. RankBrain uczy się rozumieć język i dostarczać wyniki mimo nieidealnej formy wpisanego hasła.
Innym przykładem wykorzystania sztucznej inteligencji przez giganta wśród wyszukiwarek jest
Asystent Google, a także mapy, które na bieżąco analizują określone czynniki, by dopasować trasę do naszych potrzeb.
Sztuczna inteligencja wspiera działanie coraz większej części algorytmów wyszukiwarki Google. Ogromna, złożona maszyna, dokonująca niezliczonych kalkulacji w każdej chwili nie mogłaby się obyć bez wsparcia AI przy tak szybkim rozwoju Internetu i zmieniających się potrzebach użytkowników, a także trendach i wydarzeniach na świecie.