Google wdrożył grudniową aktualizację 2024 dot. spamu

Ta aktualizacja została opublikowana dzień po zakończeniu wdrażania przez Google grudniowej aktualizacji głównej, czyli tzw. Google core update. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami w tym wpisie.

Google 2024 spam update


Korporacja Google wprowadziła w drugiej połowie grudnia nową aktualizację dotyczącą spamu w wyszukiwarce – czyli aktualizację spamu a.d. 2024. „Wdrożyliśmy grudniową aktualizację spamu 2024, która obowiązuje globalnie i we wszystkich językach. Wdrożenie może potrwać do 1 tygodnia” – informuje Google. Aktualizacja jest wdrażana tuż przed okresem bożonarodzeniowym, jednak nie powinna wpłynąć na większość witryn, ponieważ dotyczy jedynie stron naruszających zasady dotyczące spamu Google.

Co więcej, aktualizacja ta pojawiła się dzień po zakończeniu przez Google wdrażania grudniowej aktualizacji głównej 2024. O niej piszemy w osobnym artykule pod dokładnie tym linkiem.

Jeżeli chodzi o szczegóły aktualizacji spamowej, Google odnosi się do tematu następująco:

„Podczas gdy zautomatyzowane systemy Google do wykrywania spamu w wyszukiwarce działają nieustannie, czasami wprowadzamy znaczące usprawnienia w ich funkcjonowaniu. Kiedy to robimy, nazywamy to aktualizacją dotyczącą spamu i informujemy o niej na liście aktualizacji algorytmów rankingowych Google Search.

Na przykład SpamBrain to nasz oparty na sztucznej inteligencji system zapobiegania spamowi. Od czasu do czasu ulepszamy go, aby lepiej wykrywał spam i zapewniał wychwytywanie jego nowych rodzajów.

Witryny, które odnotowują zmiany po aktualizacji dotyczącej spamu, powinny zapoznać się z naszymi zasadami dotyczącymi spamu, aby upewnić się, że ich przestrzegają. Strony naruszające nasze zasady mogą zajmować niższe pozycje w wynikach wyszukiwania lub w ogóle się tam nie pojawiać. Wprowadzenie zmian może pomóc witrynie poprawić swoją pozycję, jeśli nasze zautomatyzowane systemy w ciągu kilku miesięcy nauczą się, że witryna przestrzega naszych zasad dotyczących spamu.

W przypadku aktualizacji dotyczącej spamu związanego z linkami (czyli aktualizacji dotyczącej konkretnie linkowego spamu) wprowadzenie zmian może nie przynieść poprawy. Dzieje się tak, ponieważ gdy nasze systemy usuwają wpływ spamowych linków, wszelkie korzyści rankingowe, które wcześniej mogły one przynieść witrynie, zostają utracone. Potencjalne korzyści rankingowe wynikające z tych linków nie mogą zostać odzyskane.”


Źródło: Centrum wyszukiwarki Google (developers.google.com)


Poprzednia aktualizacja spamowa Google miała miejsce w czerwcu (czyli pół roku temu). To już siódma aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google w 2024 roku (mieliśmy cztery aktualizacje główne i trzy dotyczące spamu).

➡️ Przeczytaj również: Jak często postować na blogu? Czy istnieje idealna częstotliwość?

Zapraszamy do Akademii Marketing Online! Zachęcamy do zapisów na profesjonalne Szkolenie z SEO (pozycjonowania), które będzie dla Ciebie idealne, zwłaszcza jeśli:

  • myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu,
  • chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę,
  • nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców,
  • nadzorujesz projekty SEO w swojej firmie.
  • Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski