Wiedza z Google Tech Evolution Agency Program
Warsztaty obejmowały szereg tematów - od analityki z użyciem Google Analytics 4, wizualizacji danych z wykorzystaniem Looker Studio, aż po zaawansowane analizy danych z wykorzystaniem Google Cloud, Big Query i Modeli Machine Learning w budowaniu modeli zachowania danych.
Wiedza ta ma praktyczne zastosowania w prowadzeniu i optymalizacji kampanii:
- Można lepiej planować i optymalizować kampanie w oparciu o cele biznesowe firmy. Takie jak całkowita sprzedaż w sklepie internetowym. Dzięki modelowaniu danych uzyskujemy prognozy sprzedaży ze źródła Direct, Organic oraz całkowitej sprzedaży e-commerce w zależności od inwestycji w działania reklamowe online.
- Dzięki integracji danych biznesowych z analityką internetową można efektywniej planować, realizować i osiągać cele sprzedażowe w sektorze B2B, gdzie sprzedaż dzieje się w kanale sprzedaży, a nie na stronie www.
- Możliwe jest wyliczenie Customer Lifetime Value i jeszcze poprawniejsze wyliczenie zwrotu z inwestycji.
- Wykorzystując modele danych możemy wyliczać efekty halo oraz optymalizować zastosowany media-mix, czyli stosować optymalny podział budżetu marketingowego na media reklamowe (więcej o tym mówimy w 2. dniu szkolenia Google Analytics 4).