Google Tech Evolution Agency Program

W tym roku po raz drugi mieliśmy okazję brać udział w programie Google Tech Evolution Agency. Jest to cykl szkoleń, które zapewniają agencjom marketingowym jak nasza dostęp do najnowszej wiedzy i narzędzi, niezbędnych do efektywnego zarządzania danymi i kampaniami reklamowymi.

Wiedza z Google Tech Evolution Agency Program


Warsztaty obejmowały szereg tematów - od analityki z użyciem Google Analytics 4, wizualizacji danych z wykorzystaniem Looker Studio, aż po zaawansowane analizy danych z wykorzystaniem Google Cloud, Big Query i Modeli Machine Learning w budowaniu modeli zachowania danych.

Wiedza ta ma praktyczne zastosowania w prowadzeniu i optymalizacji kampanii:

  1. Można lepiej planować i optymalizować kampanie w oparciu o cele biznesowe firmy. Takie jak całkowita sprzedaż w sklepie internetowym. Dzięki modelowaniu danych uzyskujemy prognozy sprzedaży ze źródła Direct, Organic oraz całkowitej sprzedaży e-commerce w zależności od inwestycji w działania reklamowe online.
  2. Dzięki integracji danych biznesowych z analityką internetową można efektywniej planować, realizować i osiągać cele sprzedażowe w sektorze B2B, gdzie sprzedaż dzieje się w kanale sprzedaży, a nie na stronie www.
  3. Możliwe jest wyliczenie Customer Lifetime Value i jeszcze poprawniejsze wyliczenie zwrotu z inwestycji.
  4. Wykorzystując modele danych możemy wyliczać efekty halo oraz optymalizować zastosowany media-mix, czyli stosować optymalny podział budżetu marketingowego na media reklamowe (więcej o tym mówimy w 2. dniu szkolenia Google Analytics 4).

Dowiedz się więcej


Aby dowiedzieć się więcej o tych narzędziach, możesz:

  • Obejrzeć na kanale Thing with Google materiał: „Make the most of your data with BigQuery, Connected Sheets, and Looker Studio”,
  • Zapoznać się z Looker Studio na stronie pomocy,
  • Rozwijać swoją wiedzę z Google Cloud wykorzystując Google Cloud Skill Boost,
  • Sprawdzić stopień zaawansowania analityki w swojej firmie korzystając z Digital Maturity Benchmark,
  • Przejrzeć materiały dotyczące „Customer Lifetime Value”.

  • Materiały "Customer Lifetime Value" są następujące:

  • Embracing CLV | Think with Google
  • Training models to predict CLV | Google Cloud
  • BigQuery templates for CLV | GitHub
  • Using Apps to improve CLV | Think with Google
  • CLV: The customer compass | McKinsey
  • Jesteśmy przekonani, że uczestnictwo w Google Tech Evolution Agency to inwestycja w przyszłość naszej agencji i naszych klientów oraz jedyna droga zapewniająca maksymalizację efektywności budżetów marketingowych.

    Piotr Guziur


    CEO Marketing Online, specjalista SEM i SEO, były członek programu Trenerów Google Ads z tytułem Digital Champion. Autor książki „Marketing w Internecie – strategie dla małych i dużych przedsiębiorstw”, bestselleru wydawnictwa Helion oraz licznych artykułów na temat marketingu internetowego, planowania i badania mediów, a także rozwoju mediów cyfrowych i nowych form reklamy. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał w domu mediowym oraz w firmach w Polsce i zagranicą.
    Szkolenia
    Polski