Jak dopasować treści pod RankBrain?
W drugim punkcie opisu działania wspomnieliśmy o czynnikach, które RankBrain bierze pod uwagę. Algorytm stara się dopasować jak najlepsze wyniki do zapytania. W związku z tym nasza strona powinna prezentować jak najwyższą jakość. W tym celu:
Piszmy wartościowe treści. Niech liczy się wartość dla użytkownika. Odpowiadajmy na ich zapytania i rozwiązujmy problemy. Jakość contentu jest dla RankBrain najistotniejsza.
Używajmy odpowiednich słów kluczowych. Niech występują w treści w sposób naturalny i we właściwym kontekście. Unikajmy zjawiska keyword stuffing - przesycenia słowami kluczowymi. RankBrain umie poznać się na contencie, który ktoś starał się nadmiernie optymalizować!
↳ Warto pokusić się o
frazy długiego ogona (long tail keywords). RankBrain rozumie je i bierze pod uwagę, gdyż są elementem naturalnego języka. Jeśli słowem kluczowym są "spodnie beżowe", to długim ogonem jest fraza "tanie spodnie beżowe kobiece". Albo: "pralka" oraz "pralka energooszczędna z funkcją suszenia".
Piszmy treści optymalnej długości. Krótkie, średnie, długie - byle w całości pokryć temat. Jeśli zagadnienie tego wymaga, napiszmy długi artykuł - RankBrain to doceni. Nie dążmy do thin contentu, czyli "chudych treści" - wpisów, które szczątkowo pokrywają temat. Taki content jest bezwartościowy i powoduje spadki w widoczności strony.
↳ Przy wartościowości strony istotny jest także jej projekt. Zadbajmy o to, by strona była odpowiednio zbudowana i responsywna. To zwiększa pozytywne doświadczenie z użytkowania. Więcej o tym temacie traktuje pojęcie
UX - User Experience, bardzo istotne dla SEO strony.