Jak dostosować stronę, by wyłapał ją algorytm Query Deserves Diversity?
Algorytm QDD to część złożonej infrastruktury Google i jasne jest, że nie możemy kontrolować jego działania. Możemy jednak pomóc mu w znalezieniu i podpowiedzeniu naszej strony użytkownikowi, gdy ten wpisze swoje zapytanie. Zrobimy to na przykład przez:
Tworzenie różnorodnych treści. Warto dostarczać na stronę treści o zróżnicowanych formatach - mogą to być artykuły, grafiki, wideo, webinary, narzędzia, podcasty. W ten sposób zwiększamy szansę, że nasze treści zostaną zaproponowane w odpowiedzi na niejasne zapytanie. Naturalnie stawiamy na jak najwyższą jakość treści, niezależnie od jej formy.
Zrozumienie intencji użytkownika. Powinniśmy starać się zrozumieć, co użytkownik pragnie otrzymać w odpowiedzi na swoje zapytanie - czyli jakich treści mu dostarczyć, pozycjonując stronę pod określone słowa kluczowe.
Optymalizacja treści oraz strony. Niezależnie od formy oferowanych treści, zadbajmy o ich jakość i optymalizację. Np. jeśli dostarczamy artykuły, zadbajmy o właściwe słowa kluczowe, nagłówki, metadane, a także linkowanie wewnętrzne między artykułami; jeśli grafiki, wówczas o ich atrybuty ALT, etc.
Monitorowanie i analiza. Dostosowujmy strategię działania do potrzeb użytkowników i sprawdzajmy, jakie treści warto oferować w odpowiedzi na trudniejsze zapytania.
Przykłady działania algorytmu
Algorytm dostarczy różnorodnych wyników np. w odpowiedzi na bardzo ogólne frazy, takie jak "klucz" (klucze hydrauliczne, klucz do zamka, klucze nastawne, definicja słownikowa klucza) czy "Holandia" (strona z informacjami o kraju, strona z wakacjami w Holandii lub strona z ofertami pracy tamże).
Przykładowe wyniki dla zapytania "klucz"
Przykładowe wyniki dla zapytania "Holandia"
Przeczytaj też: Najważniejsze algorytmy wyszukiwarki Google
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.