Google Phantom Update - co to takiego?
Algorytm Phantom to nazwa dla zbiorczych zmian, które dotknęły wyszukiwarkę.
Swoje tajemnicze miano zawdzięcza temu, że informacje o zmianach nie były podawane do publicznej wiadomości. Nie komunikowano ich szerzej, nie wyjaśniano, czego dotkną i jak działają. W pewnym momencie właściciele stron zauważyli po prostu zmiany w pozycjonowaniu. Doprowadziło to do naturalnego wniosku o nowym algorytmie.
Działanie algorytmu Phantom
Google'owy Duch był ciężki do rozszyfrowania, gdyż, jak wspomnieliśmy, nie podawano informacji na jego temat. Jednak z tego, co zaobserwowali eksperci od SEO,
zmiany dotyczyły głównie jakości treści. Phantom pochylił się również nad
doświadczeniem użytkownika z korzystania ze strony (UX - User Experience).
W oparciu o obserwacje i doświadczenia pozycjonerów wysnuto wniosek, że algorytm Phantom dotyczy takich kwestii jak:
Jakość treści. Duch ocenia poziom merytoryczny contentu, jego wartość i użyteczność dla odbiorców. Algorytm Phantom sprawdza, czy treści są oryginalne i odpowiadają na pytania użytkowników.
Wygoda korzystania ze strony i jej ogólna użyteczność. Google Phantom ocenia poziom nawigacji i użyteczności witryny.
Doświadczenie użytkownika. Duch sprawdza, czy strona jest zoptymalizowana pod kątem User Experience. Czy łatwo znaleźć na niej informacje? Czy szybko się ładuje i czy jest dopasowana do urządzeń mobilnych?