Jak dostosować stronę pod Page Rank?
Obecnie tworząc content musimy mieć na uwadze mnóstwo zmiennych i wytycznych. Nie wystarczy patrzeć na jakość strony przez pryzmat algorytmu Page Rank. Dlatego, choć wskazówki na jego temat są przydatne, ogólne podejście możemy potraktować bardziej jak lekcję historii. Lub, ujmując to zgrabniej: jako punkt wyjściowy do ulepszania treści.
By dostosować stronę pod algorytm Google Page Rank, powinniśmy:
Tworzyć wartościowe treści. To na ich podstawie inne strony linkują do naszej. W uznaniu algorytmu Page Rank świadczy to o jakości witryny.
Budować linki w sposób naturalny. Należy zdobywać je z wiarygodnych źródeł. Unikać nielegalnych metod pozyskiwania oraz technik Black Hat SEO.
Tworzyć dobre linkowanie wewnętrzne. Dbać o wzajemne powiązanie stron w obrębie serwisu poprzez linkowanie. Ułatwia to nawigację i zwiększa przejrzystość.
Prowadzić monitoring profilu linkowego. Regularnie sprawdzać, które linki sprowadzają ruch oraz usuwać te, które są bez wartości.
Opisane wyżej wymagania dot. Page Rank stanowią podstawy dbania o jakość treści na stronie. Obecnie trzeba zwracać uwagę nie tylko na treść i linki. Ważna jest przede wszystkim wartość dla odbiorcy. A ponadto: słowa kluczowe, opinie, pozycjonowanie lokalne, kwestie
E-A-T i
YMYL, responsywność i mobilna wersja strony.