Jak dostosować stronę i treści pod Page Experience?
Wymagania algorytmów Google zazębiają się i przeplatają ze sobą. Tak naprawdę projektując stronę "pod jeden algorytm", zaspokajamy wymagania także wielu innych. Jednym z wymogów Page Experience Update jest np. responsywność strony, która jest tak samo istotna dla innego algorytmu -
Mobile-First Index. Jakość treści nie jest również obojętna omawianemu algorytmowi, a to przecież priorytet w oczach algorytmu
Panda.
Niemniej jednak wymieńmy aspekty, które warto wziąć pod uwagę z czystego zainteresowania samym algorytmem Page Experience. To przede wszystkim:
Skupienie się na wskaźnikach Core Web Vitals i ich optymalizacja - czyli w skrócie: zapewnienie szybkiego ładowania strony, szybkiej reakcji na działania użytkownika i odpowiedniej stabilności wizualnej.
Responsywność strony - dostosowanie do każdego rodzaju ekranu i urządzenia. Komputery, tablety, smartfony. Żartuje się, że dobra strona wczyta się i na mikrofalówce, ale oczywiście nie jest to wymagane. 😊
Optymalizacja prędkości ładowania strony - możemy tego dokonać dzięki zoptymalizowaniu kodu strony, kompresji plików graficznych i usunięciu zbędnych skryptów, które spowalniają wczytywanie. Ma duży wpływ na User Experience, gdyż nic tak nie irytuje internauty, jak powolna strona.
Czytelność strony - oznacza to odpowiedni podział tekstu dzięki nagłówkom i akapitom, a także dopasowanie warstwy wizualnej (przede wszystkim kolorów, które nie będą kłuć w oczy, oraz czcionek, widocznych na danym tle i umożliwiających dłuższe czytanie tekstu).
Użyteczność strony - łatwa nawigacja, przemyślany design i UI (User Interface), prostota w odnalezieniu informacji. Dodatkowo proste w wypełnieniu formularze zaopatrzone w instrukcje, jeśli to konieczne. Łatwe do odnalezienia dane kontaktowe w razie potrzeby (np. adres e-mail, nr telefonu, adres fizyczny). To bardzo istotne elementy z punktu widzenia User Experience.
Naturalnie wszelkie prowadzone działania i usprawnienia powinniśmy na bieżąco kontrolować i dostosowywać naszą strategię do sygnałów, docierających z narzędzi do monitorowania. Kondycję strony łatwo zbadamy np. za pomocą
Google Search Console, Google Analytics, SEMrush, Ahrefs.
Podsumowując: algorytm Google Page Experience Update (a właściwie zestaw mniejszych algorytmów, składających się na tę całość) to ważny temat w kontekście User Experience. Pamiętajmy, by nieść wartość dla użytkownika i sprawiać, aby wizyta na naszej stronie była świetnym przeżyciem. Stanowi to cenną wskazówkę dla algorytmów, które dzięki temu podnoszą naszą pozycję w wynikach wyszukiwania - a przecież na tym nam zależy!
Przeczytaj też: Najważniejsze algorytmy wyszukiwarki Google
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.