Algorytm MUM a pozycjonowanie stron
Nie da się ukryć, że ten rewolucyjny algorytm wpłynie znacząco na pozycjonowanie stron internetowych.
Nacisk Google MUM na korzystanie z bardziej złożonych fraz i odpowiadanie za pomocą treści na wiele pytań jednocześnie sprawi, że content marketing i SEO stopniowo przejdą pewne zmiany. Google za każdym wprowadzeniem nowego algorytmu rzuca pozycjonerom kolejne wyzwania. Bez tego pozycjonowanie, prawdę mówiąc, stałoby w miejscu. Algorytm MUM z czasem zmieni też prawdopodobnie wygląd direct answer (odpowiedzi na zapytanie wyświetlające się w panelu wyników wyszukiwania) - bo jeśli treści mają być bardziej złożone, to i odpowiedzi ulegną ewolucji.
Podsumowując: jeśli chodzi o priorytety tworzenia treści i pozycjonowania, nie zmieniło się nic - dalej na pierwszym miejscu jest użytkownik i tak będzie zawsze. Z kolei jeśli chcemy pozycjonować się wyżej w oczach Google MUM, musimy udzielać odpowiedzi na kompleksowe zapytania i skupiać się na frazach long tail. Pomoże nam to uzyskać status eksperta w oczach wyszukiwarki i podnieść pozycję witryny w SERP-ach.
Przeczytaj też: Najważniejsze algorytmy wyszukiwarki Google
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.