Mobile-First Index a AMP
Google wspiera AMP - Accelerated Mobile Pages ("Przyspieszone strony mobilne"). Jest to projekt, który pomaga w szybszym ładowaniu stron mobilnych. Strony, które działają podług AMP, są faworyzowane przez Mobile-First Index. AMP zawiera zbiór wytycznych, dzięki którym można zoptymalizować strony mobilne.
Mobile-First Index: co jeszcze warto wiedzieć? 📱
Mobile-First Index lubi elementy interaktywne na stronie. Pod warunkiem, że są dobrze zaprojektowane. Przyciski i formularze, ułatwiające nawigację (oraz zawierające sensowne elementy Call to action) są dodatkowym plusem.
Mobile-First Index wywarł ogromny wpływ na SEO. Po wprowadzeniu algorytmu i położeniu nacisku na strony mobilne, specjaliści SEO zrozumieli, jak istotne są te wersje stron. A może i, biorąc pod uwagę tempo rozwoju urządzeń, istotniejsze niż desktopowe?
Mobile-Friendly Test. Google wychodzi naprzeciw projektantom stron mobilnych i zachęca do wzięcia udziału w testach. Można przekonać się, jak strona mobilna radzi sobie w praktyce.
Mobile-First Index bada trendy w zmianach ruchu. Algorytm skupia się na rozumieniu zmian w przyzwyczajeniach internautów, porównując ruch na stronach mobilnych i desktopowych. Odzwierciedla to tempo zmian technologicznych i konsumenckich.
Podsumowując - dopasowanie strony i treści pod wymogi Mobile-First Index to niemałe wyzwanie! Jeśli chcemy się dobrze pozycjonować, musimy brać pod uwagę wytyczne Google'a. Warto śledzić aktualne trendy oraz aktualizacje algorytmów, by dostarczać na stronę jak najlepsze treści.
Przeczytaj również artykuł o 7 najważniejszych algorytmach: Najważniejsze algorytmy Google
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.