Co zrobić, gdy aktualizacja Google wpłynie negatywnie na moją stronę?
Poza tym, co pisaliśmy wyżej - czyli przede wszystkim skupieniem się na jakości treści - Google podsuwa garść pytań, na które warto sobie odpowiedzieć, jeżeli zauważyliśmy, że nasza strona ma gorsze wyniki.
Czy treść zawiera oryginalne informacje, sprawozdanie, badania lub analizę?
Czy treść zapewnia pełny, wyczerpujący lub kompleksowy opis tematu?
Czy treść zawiera wnikliwą analizę lub interesujące informacje wykraczające poza oczywistość?
Jeśli treść korzysta z innych źródeł, czy unika prostego kopiowania lub przepisywania tych źródeł, a zamiast tego zapewnia znaczną wartość dodaną i oryginalność?
Czy nagłówek i/lub tytuł strony zapewnia pomocny zarys treści?
Czy nagłówek i/lub tytuł strony unika przesady lub szokowania?
Czy jest to rodzaj strony, którą chciałbyś/chciałabyś dodać do zakładek, udostępnić znajomemu lub polecić?
Czy spodziewałbyś się zobaczyć tę treść lub odniesienie do niej w drukowanym magazynie, encyklopedii lub książce?
Ponadto:
Czy treść przedstawia informacje w sposób budzący zaufanie, taki jak wyraźne źródła, dowody doświadczenia, informacje o autorze lub stronie publikującej, np. poprzez linki do strony autora lub strony "O nas"?
Czy po zbadaniu strony odniosłoby się wrażenie, że jest ona znana lub szeroko uznawana za autorytet w swojej dziedzinie?
Czy treść została napisana przez eksperta lub pasjonata, który niewątpliwie świetnie zna temat?
Czy treść jest wolna od łatwo weryfikowalnych błędów faktycznych?
Czy czułbyś się komfortowo, opierając na treści decyzje związane z finansami lub zdrowiem?
➡️ Warto zapoznawać się z
Google Search Status Dashboard, by być na bieżąco z aktualizacjami wyszukiwarki.