Google Ads: Zmiany dopasowania treści dla zaparkowanych domen

Zgodnie z najnowszym komunikatem mailowym dla reklamodawców w systemie Google Ads, zmiany czekają sposób, w jaki treści są dopasowywane dla zaparkowanych domen. Co to właściwie oznacza i czym dokładnie są zaparkowane domeny w Google Ads? Zapraszamy do lektury artykułu.

Zmiany w zaparkowanych domenach


Począwszy od października, nowe konta Google Ads będą automatycznie wyłączone z wyświetlania reklam na domenach zaparkowanych. Oznacza to, że nasze kampanie w sieci wyszukiwania i kampanie Performance Max na nowych kontach nie będą pojawiać się domyślnie na domenach zaparkowanych.

Jeśli chcemy, aby nasze reklamy pojawiały się na domenach zaparkowanych, wystarczy przejść do ustawień dopasowania treści w swoim nowym koncie i wybrać odpowiednią opcję.

Poniżej oryginalna treść komunikatu mailowego od Zespołu Google Ads:

Zmiany w Google Ads - zaparkowane domeny

Co to są zaparkowane domeny w Google Ads?


Witryna w zaparkowanej domenie to wykupiony adres internetowy, pod którym nie została jeszcze umieszczona witryna w gotowej postaci. Taka strona zazwyczaj zawiera mało treści lub nie zawiera jej wcale, gdyż np. nadal jest opracowywana lub czeka na nowego właściciela. Witryny w zaparkowanych domenach mogą służyć do przeróżnych celów, m.in. do rezerwacji adresu internetowego na przyszłość albo do zamieszczania dowolnych treści na stronie, która w przeciwnym razie byłaby pusta z powodu upłynięcia terminu rejestracji.

Przepisy platformy reklamowej Google Ads wykluczają reklamy prowadzące do witryn w zaparkowanych domenach. Kiedy? Wtedy, gdy te zawierają wyłącznie linki i wyniki wyszukiwania o charakterze reklamowym oraz nie dostarczają użytkownikom w domenie strony docelowej żadnych jakościowych treści.

➡️ Przeczytaj również: Skrypty Google Ads, które pomogą Ci w codziennej pracy

Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę lub zacząć pracować jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest w sam raz dla Ciebie!

Jan Wojciechowski

Content Marketing Specialist


Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
Szkolenia
Polski