Google Ads wycofuje Ulepszony CPC z reklam

W najnowszym komunikacie od Zespołu Google Ads, wysłanym do wybranych reklamodawców 6 września 2024, czytamy, że Google planuje wycofanie Ulepszonego CPC z reklam w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Co oznacza ta zmiana dla użytkowników systemu reklamowego, korzystających z tego rodzaju CPC? Zachęcamy do lektury niniejszego wpisu i zapoznania się ze szczegółami zmian.

Google wycofuje eCPC z reklam


Omawiany komunikat został wysłany do tych reklamodawców, którzy korzystają z Ulepszonego kosztu kliknięcia - eCPC - w kampaniach reklamowych w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Komunikat zawiera numer konta Google Ads, którego tyczy się rzeczona zmiana.

Od października 2024 roku w nowych kampaniach w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej nie będzie już opcji wyboru Ulepszonego CPC. Istniejące już kampanie będą miały nieco więcej czasu na dostosowanie się do nowych zasad. Dotychczas działające kampanie, które korzystają z Ulepszonego CPC, będą mogły działać na dotychczasowych zasadach do marca 2025. Od marca 2025 wszystkie istniejące kampanie w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej, korzystające z Ulepszonego CPC, przejdą na samodzielne ustawianie stawek CPC.

Dlaczego Google wprowadza tę zmianę? Ulepszony CPC został wprowadzony przez firmę ponad dekadę temu. Była to pierwsza strategia inteligentnego ustalania stawek w kampaniach reklamowych. Przez ten czas sporo się zmieniło - w życie weszło między innymi uczenie maszynowe, na którym swój rozwój opiera niemal każdy przodujący silnik AI. To np. Maksymalizacja liczby konwersji z opcjonalnym docelowym CPA czy Maksymalizacja wartości konwersji z opcjonalnym docelowym ROAS. Są to strategie, które zapewniają co najmniej takie same, jeśli nie lepsze wyniki niż Ulepszony CPC. Google stawia na nie, jednocześnie decydując się zrezygnować z eCPC.

Co może zrobić reklamodawca, który korzystał z Ulepszonego CPC? Jeśli śledzimy konwersje, Google rekomenduje przejście na strategię maksymalizacji liczby konwersji lub maksymalizacji wartości konwersji - w zależności od naszych celów. Jeżeli nie opieramy swoich celów na liczbie ani wartości konwersji, możemy rozważyć strategię maksymalizacji liczby kliknięć.

💡 W przypadku niewprowadzenia jakichkolwiek zmian w kampaniach do marca 2025 - wszystkie kampanie automatycznie przejdą na samodzielne ustawianie stawek CPC.

Jeśli korzystamy ze strategii maksymalizacji liczby kliknięć i mamy włączony Ulepszony CPC w kampanii w sieci reklamowej, nie musimy nic robić - od marca 2025 roku kampanie będą korzystać z ustalania stawek pod kątem maksymalizacji liczby kliknięć.

Ulepszony CPC - definicja pojęcia


Co to jest ulepszony CPC? Jest to strategia ustalania stawek, która dopasowuje koszt kliknięcia (CPC), by zmaksymalizować liczbę bądź wartość konwersji. Ulepszony CPC łączy samodzielne określanie stawek ze strategią inteligentnego określania stawek, taką jak docelowy CPA lub docelowy ROAS. Owa strategia zwiększa samodzielnie ustawione stawki w sytuacjach, w których szansa sprzedaży lub innej konwersji na naszej stronie jest większa, a zmniejsza je, gdy szansa konwersji jest mniejsza.

➡️ Przeczytaj również: Google Ads: Zmiany dopasowania treści dla zaparkowanych domen

Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę lub zacząć pracować jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest w sam raz dla Ciebie!

Jan Wojciechowski

Content Marketing Specialist


Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
Szkolenia
Polski