Nowe funkcje w kampaniach Performance Max
Google pragnie pomóc zakończyć specjalistom marketingu i reklamy obecny rok z przytupem. W tym celu firma wprowadza usprawnienia w kampaniach Performance Max. Dzięki nim:
Ulepszymy nasze materiały reklamowe za pomocą eksperymentów i generatywnej sztucznej inteligencji,
Wzmocnimy swoje reklamy wideo,
Zyskamy większą elastyczność w korzystaniu z kampanii Performance Max oraz Standardowych kampanii produktowych.
Przyjrzyjmy się bliżej zmianom w systemie reklamowym od giganta z Kalifornii.
Optymalizacja materiałów reklamowych
Specjaliści będą mogli testować skuteczność dodawania nowych materiałów reklamowych i korzystania z rozszerzenia adresu końcowego (Final URL). Adres końcowy to strona w obrębie witryny, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę; innymi słowy - strona docelowa. Wkrótce pojawią się nowe opcje na stronie Eksperymenty, które pozwolą:
Sprawdzić wpływ dodawania nowych materiałów reklamowych poza swoim feedem produktowym - zmierzymy wzrost skuteczności po dodaniu obrazów, tekstów i wideo do kampanii opartej wyłącznie na feedzie produktowym. Ta funkcja będzie dostępna dla sprzedawców detalicznych w wersji beta na początku listopada.
Testować rozszerzenie adresu końcowego - te eksperymenty są teraz ogólnodostępne. Możemy przetestować tę funkcję, aby sprawdzić, czy zastąpienie adresu końcowego odpowiedniejszą stroną docelową z witryny prowadzi do lepszych wyników, lepiej dopasowując się do intencji wyszukiwania użytkownika.
Ponadto:
Będziemy mogli generować w Google Ads jeszcze lepsze materiały wizualne - generowanie obrazów w Google Ads zostało uaktualnione o wersję Imagen 3, najbardziej zaawansowanego modelu text-to-image od Google’a. Oznacza to, że stworzymy wysokiej jakości materiały wizualne, rezonujące z grupą docelową i pozwalające osiągać lepsze wyniki.
Będziemy mogli udostępniać podglądy reklam z Performance Max z feedami produktowymi i dla celów podróży - Google wprowadza te zmiany, by ułatwić zespołom współpracę nad materiałami reklamowymi. Mogą je przeglądać wszyscy, nawet jeśli nie mają konta Google Ads, co upraszcza proces recenzji, poprawek i zatwierdzania materiałów. Firma rozszerza je o dodatkowe typy celów, by można było generować udostępniane podglądy reklam z kampanii Performance Max z feedami produktowymi i dla celów podróży.
Zwiększenie zasięgu reklam wideo - ulepszenia i kontrola
Google wprowadza nowe ulepszenia wideo, które umożliwią wykorzystanie Google AI do automatycznego tworzenia większej liczby wersji istniejących już filmów. W ten sposób reklamodawcy odblokują dodatkowe możliwości w zakresie wydajności na YouTube.
Odwrócenie reklamy wideo - Google AI inteligentnie zmieni oryginalny format wideo i stworzy filmy w nowych proporcjach (np. z pionowego na poziomy). Wszystkie kluczowe informacje z filmiku oraz jego przekaz zostają zachowane.
Skrócenie reklamy wideo - Google AI inteligentnie wybierze kluczowe momenty z wideo i stworzy krótsze wersje, zachowując jednocześnie oryginalny przekaz i wygląd.
Google zapewnia, że wszystkie ulepszone w ten sposób filmy przechodzą surową ocenę jakości, nim zostaną zatwierdzone i udostępnione. Zaś my - specjaliści marketingu i reklamy - mamy pełną kontrolę: możemy zawsze zrezygnować z tej funkcji lub usunąć materiały, które nie są odpowiednie dla naszego biznesu. A dokładniej:
Performance Max - mamy pełną kontrolę nad usuwaniem konkretnych ulepszonych filmów z wyświetlania w swojej kampanii. By to zrobić, przeglądamy je na karcie raportów dotyczących materiałów i usuwamy niechciane. Możemy również całkowicie wyłączyć tę funkcję w ustawieniach kampanii.
Kampanie wideo - łatwo wyłączymy ulepszenia wideo w ustawieniach kampanii.
Kampanie Demand Gen - obecnie w Demand Gen dostępne są tylko funkcje odwracania, a funkcje skracania pojawią się w 2025 roku. Ulepszenia wideo w Demand Gen można wyłączyć na poziomie reklamy wideo.
Kampanie aplikacji - Menedżer konta Google pomoże w wyłączeniu tej funkcji.
Większa elastyczność w zarządzaniu kampaniami
Tyczy się to zarówno kampanii Performance Max, jak i Standardowych kampanii produktowych. Google zmienia sposób interakcji między kampaniami Performance Max a Standardowymi kampaniami produktowymi. Teraz, jeśli prowadzimy obie kampanie jednocześnie na tym samym koncie i kierujemy je na te same produkty, kampania Performance Max nie będzie już automatycznie priorytetyzowana. Zamiast tego ranking reklam (
Ad Rank - zestaw wartości, które służą do określenia, czy reklamy są uprawnione do wyświetlania, a jeśli tak, to gdzie są wyświetlane na stronie - jeśli w ogóle - w stosunku do reklam konkurencji) będzie decydował, która kampania dostąpi zaszczytu wyświetlenia reklamy. Jest to zgodne ze sposobem, w jaki Performance Max współpracuje z innymi typami kampanii, takimi jak Demand Gen.
Źródło informacji: Pomoc Google Ads / Centrum Pomocy Google
➡️
Przeczytaj również artykuły:
Ulepszenia Zakupów Google: AI, personalizacja, ceny
Czy można reklamować konkursy w Google Ads?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeżeli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę bądź chcesz zacząć pracować jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest w sam raz dla Ciebie!