Nowości Performance Max: Eksperymenty z zasobami, ulepszenia wideo i inne

Czwarty kwartał, czyli końcówka roku, to dla wielu branż szczyt sezonu - a co za tym idzie: skupienie reklamodawców na maksymalizacji zwrotu z inwestycji marketingowych. Świąteczny popyt i trendy zmieniają się szybko, a nadążenie za rynkiem bywa niezwykle trudne - z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja w kampaniach reklamowych. Kampanie Performance Max automatycznie wykorzystują pełną moc AI we wszystkich kanałach Google’a, by zidentyfikować najlepsze możliwości reklamowe pod kątem ROI i zwiększyć liczbę konwersji z budżetu marketingowego.

Wyniki mówią same za siebie - w badaniach przeprowadzonych przez TransUnion (agencję zajmującą się raportowaniem informacji gospodarczych, założoną w 1968 roku) wśród reklamodawców z branży detalicznej i elektroniki użytkowej w USA, kampanie Google Performance Max osiągnęły o 17% wyższy zwrot z inwestycji reklamowej (ROAS - Return on Ad Spend) niż kampanie automatyczne i oparte na sztucznej inteligencji w płatnych mediach społecznościowych w okresie szczytu świątecznego w IV kwartale 2023 roku.

Nowe funkcje w kampaniach Performance Max


Google pragnie pomóc zakończyć specjalistom marketingu i reklamy obecny rok z przytupem. W tym celu firma wprowadza usprawnienia w kampaniach Performance Max. Dzięki nim:

  • Ulepszymy nasze materiały reklamowe za pomocą eksperymentów i generatywnej sztucznej inteligencji,
  • Wzmocnimy swoje reklamy wideo,
  • Zyskamy większą elastyczność w korzystaniu z kampanii Performance Max oraz Standardowych kampanii produktowych.

  • Przyjrzyjmy się bliżej zmianom w systemie reklamowym od giganta z Kalifornii.

    Optymalizacja materiałów reklamowych


    Specjaliści będą mogli testować skuteczność dodawania nowych materiałów reklamowych i korzystania z rozszerzenia adresu końcowego (Final URL). Adres końcowy to strona w obrębie witryny, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę; innymi słowy - strona docelowa. Wkrótce pojawią się nowe opcje na stronie Eksperymenty, które pozwolą:

  • Sprawdzić wpływ dodawania nowych materiałów reklamowych poza swoim feedem produktowym - zmierzymy wzrost skuteczności po dodaniu obrazów, tekstów i wideo do kampanii opartej wyłącznie na feedzie produktowym. Ta funkcja będzie dostępna dla sprzedawców detalicznych w wersji beta na początku listopada.
  • Testować rozszerzenie adresu końcowego - te eksperymenty są teraz ogólnodostępne. Możemy przetestować tę funkcję, aby sprawdzić, czy zastąpienie adresu końcowego odpowiedniejszą stroną docelową z witryny prowadzi do lepszych wyników, lepiej dopasowując się do intencji wyszukiwania użytkownika.

  • Ponadto:

  • Będziemy mogli generować w Google Ads jeszcze lepsze materiały wizualne - generowanie obrazów w Google Ads zostało uaktualnione o wersję Imagen 3, najbardziej zaawansowanego modelu text-to-image od Google’a. Oznacza to, że stworzymy wysokiej jakości materiały wizualne, rezonujące z grupą docelową i pozwalające osiągać lepsze wyniki.
  • Będziemy mogli udostępniać podglądy reklam z Performance Max z feedami produktowymi i dla celów podróży - Google wprowadza te zmiany, by ułatwić zespołom współpracę nad materiałami reklamowymi. Mogą je przeglądać wszyscy, nawet jeśli nie mają konta Google Ads, co upraszcza proces recenzji, poprawek i zatwierdzania materiałów. Firma rozszerza je o dodatkowe typy celów, by można było generować udostępniane podglądy reklam z kampanii Performance Max z feedami produktowymi i dla celów podróży.

  • Zwiększenie zasięgu reklam wideo - ulepszenia i kontrola


    Google wprowadza nowe ulepszenia wideo, które umożliwią wykorzystanie Google AI do automatycznego tworzenia większej liczby wersji istniejących już filmów. W ten sposób reklamodawcy odblokują dodatkowe możliwości w zakresie wydajności na YouTube.

  • Odwrócenie reklamy wideo - Google AI inteligentnie zmieni oryginalny format wideo i stworzy filmy w nowych proporcjach (np. z pionowego na poziomy). Wszystkie kluczowe informacje z filmiku oraz jego przekaz zostają zachowane.
  • Skrócenie reklamy wideo - Google AI inteligentnie wybierze kluczowe momenty z wideo i stworzy krótsze wersje, zachowując jednocześnie oryginalny przekaz i wygląd.

  • Google zapewnia, że wszystkie ulepszone w ten sposób filmy przechodzą surową ocenę jakości, nim zostaną zatwierdzone i udostępnione. Zaś my - specjaliści marketingu i reklamy - mamy pełną kontrolę: możemy zawsze zrezygnować z tej funkcji lub usunąć materiały, które nie są odpowiednie dla naszego biznesu. A dokładniej:

  • Performance Max - mamy pełną kontrolę nad usuwaniem konkretnych ulepszonych filmów z wyświetlania w swojej kampanii. By to zrobić, przeglądamy je na karcie raportów dotyczących materiałów i usuwamy niechciane. Możemy również całkowicie wyłączyć tę funkcję w ustawieniach kampanii.
  • Kampanie wideo - łatwo wyłączymy ulepszenia wideo w ustawieniach kampanii.
  • Kampanie Demand Gen - obecnie w Demand Gen dostępne są tylko funkcje odwracania, a funkcje skracania pojawią się w 2025 roku. Ulepszenia wideo w Demand Gen można wyłączyć na poziomie reklamy wideo.
  • Kampanie aplikacji - Menedżer konta Google pomoże w wyłączeniu tej funkcji.

  • Większa elastyczność w zarządzaniu kampaniami


    Tyczy się to zarówno kampanii Performance Max, jak i Standardowych kampanii produktowych. Google zmienia sposób interakcji między kampaniami Performance Max a Standardowymi kampaniami produktowymi. Teraz, jeśli prowadzimy obie kampanie jednocześnie na tym samym koncie i kierujemy je na te same produkty, kampania Performance Max nie będzie już automatycznie priorytetyzowana. Zamiast tego ranking reklam (Ad Rank - zestaw wartości, które służą do określenia, czy reklamy są uprawnione do wyświetlania, a jeśli tak, to gdzie są wyświetlane na stronie - jeśli w ogóle - w stosunku do reklam konkurencji) będzie decydował, która kampania dostąpi zaszczytu wyświetlenia reklamy. Jest to zgodne ze sposobem, w jaki Performance Max współpracuje z innymi typami kampanii, takimi jak Demand Gen.

    Źródło informacji: Pomoc Google Ads / Centrum Pomocy Google

    ➡️ Przeczytaj również artykuły:

  • Ulepszenia Zakupów Google: AI, personalizacja, ceny
  • Czy można reklamować konkursy w Google Ads?

  • Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeżeli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę bądź chcesz zacząć pracować jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest w sam raz dla Ciebie!

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski