Google Ads Call Metrics: jak mierzyć konwersje telefoniczne?

System Google Ads pozwala nam na mierzenie różnych konwersji. Jednym z ich rodzajów są konwersje telefoniczne. Jak mierzyć konwersje telefoniczne i na co warto zwrócić uwagę? Jakich danych dostarcza nam system Google Ads w tej materii? Zachęcamy do lektury artykułu.

Czym są Google Ads Call Metrics?


Call Metrics w Google Ads to funkcja, która umożliwia reklamodawcom monitoring i analizę połączeń telefonicznych, generowanych przez reklamy w wyszukiwarce. W ten sposób można przeanalizować, w jakim stopniu owe reklamy przyczyniają się do wykonywania połączeń przez potencjalnych klientów. Jest to ważne w szczególności dla firm, które opierają swój kontakt z odbiorcami na rozmowach telefonicznych. Zwyczajowo są to różnego rodzaju firmy usługowe, restauracje (składanie zamówień i rezerwacji) czy salony.

Jakich informacji dostarczają Call Metrics?


Call Metrics dostarczają nam sporo cennych informacji na temat połączeń telefonicznych, takich jak:

  • Liczba połączeń. Ile połączeń zostało wygenerowanych przez konkretną reklamę w systemie Google Ads.
  • Czas trwania połączeń. Jak długo trwały poszczególne połączenia, co może być wskaźnikiem jakości generowanych leadów.
  • Pochodzenie połączeń. Z jakich lokalizacji geograficznych pochodzą osoby dzwoniące (kod kraju połączenia).
  • Data i godzina. Kiedy połączenia są najczęściej realizowane, co pomaga zrozumieć najlepsze momenty dla aktywacji kampanii.
  • Stan połączenia. Określa, czy połączenie zostało odebrane, czy nie.

  • Google Ads Call Metrics: jak mierzyć konwersje telefoniczne

    Poznaj naszą ofertę Kampanii Google Ads

    Jak działa konwersja telefoniczna? 📞


    Aby wystartować z Call Metrics w ramach kampanii, należy aktywować śledzenie połączeń. Możemy to zrobić z poziomu konta, kampanii albo dla konkretnych reklam.

    Google Ads generuje specjalny numer przekierowania w wyświetlanej reklamie. Nasz potencjalny klient wybiera ten numer; wtedy połączenie jest rejestrowane, a następnie system przekierowuje dzwoniącego na właściwy numer telefonu naszej firmy.

    Możemy ustalić, co traktujemy jako konwersję w kontekście połączeń telefonicznych (np. rozmowa dłuższa niż 60 sekund). Potem analizujemy zebrane przez system Google Ads Call Metrics dane, by optymalizować kampanie i generować wartościowe leady z połączeń telefonicznych.

    Podsumowując: śledzenie konwersji połączeń telefonicznych jest ważnym działaniem dla firm, które polegają na kontaktach telefonicznych w komunikacji z klientami. Umożliwia lepszą optymalizację kampanii reklamowych, skupienie budżetu na najbardziej efektywnych reklamach oraz - w konsekwencji - zwiększenie ROI z kampanii Google Ads.

    Więcej o konwersjach telefonicznych oraz innych rodzajach konwersji mówimy na naszym profesjonalnym szkoleniu z Google Ads. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowie i prowadzeniu kampanii w wyszukiwarce, m.in.:

  • pomiarze konwersji w Google Ads,
  • słowach kluczowych w kampanii,
  • tekstach reklam,
  • Google Ads Editor,
  • remarketingu dla wyszukiwarek,

  • ...i wiele, wiele więcej - szkolenie Google Ads. Budowa i prowadzenie kampanii w wyszukiwarce jest w sam raz dla Ciebie. Polecamy je zwłaszcza jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, pragniesz zweryfikować dotychczasowe doświadczenia i zdobyć cenną wiedzę oraz marzysz o pracy jako specjalista SEM.


    Polecamy również lekturę artykułów:

  • Pomiar konwersji w Google Ads. Modele atrybucji konwersji
  • Koszt pozyskania klienta w e-commerce: jak go obliczyć i obniżyć?
  • Piotr Guziur


    CEO Marketing Online, specjalista SEM i SEO, były członek programu Trenerów Google Ads z tytułem Digital Champion. Autor książki „Marketing w Internecie – strategie dla małych i dużych przedsiębiorstw”, bestselleru wydawnictwa Helion oraz licznych artykułów na temat marketingu internetowego, planowania i badania mediów, a także rozwoju mediów cyfrowych i nowych form reklamy. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał w domu mediowym oraz w firmach w Polsce i zagranicą.
    Szkolenia
    Polski