Jak działa konwersja telefoniczna? 📞
Aby wystartować z Call Metrics w ramach kampanii, należy aktywować śledzenie połączeń. Możemy to zrobić z poziomu konta, kampanii albo dla konkretnych reklam.
Google Ads generuje specjalny numer przekierowania w wyświetlanej reklamie. Nasz potencjalny klient wybiera ten numer; wtedy połączenie jest rejestrowane, a następnie system przekierowuje dzwoniącego na właściwy numer telefonu naszej firmy.
Możemy ustalić, co traktujemy jako konwersję w kontekście połączeń telefonicznych (np. rozmowa dłuższa niż 60 sekund). Potem analizujemy zebrane przez system Google Ads Call Metrics dane, by optymalizować kampanie i generować wartościowe leady z połączeń telefonicznych.
Podsumowując: śledzenie konwersji połączeń telefonicznych jest ważnym działaniem dla firm, które polegają na kontaktach telefonicznych w komunikacji z klientami. Umożliwia lepszą optymalizację kampanii reklamowych, skupienie budżetu na najbardziej efektywnych reklamach oraz - w konsekwencji - zwiększenie ROI z kampanii Google Ads.
Więcej o konwersjach telefonicznych oraz innych rodzajach konwersji mówimy na naszym profesjonalnym szkoleniu z Google Ads. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowie i prowadzeniu kampanii w wyszukiwarce, m.in.:
pomiarze konwersji w Google Ads,
słowach kluczowych w kampanii,
tekstach reklam,
Google Ads Editor,
remarketingu dla wyszukiwarek,
...i wiele, wiele więcej - szkolenie
Google Ads. Budowa i prowadzenie kampanii w wyszukiwarce jest w sam raz dla Ciebie. Polecamy je zwłaszcza jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, pragniesz zweryfikować dotychczasowe doświadczenia i zdobyć cenną wiedzę oraz marzysz o pracy jako specjalista SEM.
Polecamy również lekturę artykułów:
Pomiar konwersji w Google Ads. Modele atrybucji konwersji
Koszt pozyskania klienta w e-commerce: jak go obliczyć i obniżyć?