Google wprowadza tę zmianę, żeby uprościć tworzenie reklam swoim użytkownikom oraz pozwolić im skupiać się na tych frazach, które faktycznie przynoszą ruch oraz są wartościowe. Chodzi dokładniej o uproszczenie procesu budowania kampanii. Kiedyś, budując kampanię, musieliśmy definiować więcej fraz; teraz będzie ich mniej, a Google za pomocą sztucznej inteligencji będzie decydować, w których sytuacjach (gdy internauta wpisuje frazy podobne do zdefiniowanych) będzie nas wyświetlać, a w których nie.
Jednocześnie Google nie zakazuje korzystania z takich fraz, nawet jeśli cechują się wyjątkowo małą liczbą wyświetleń. Jeżeli uznamy, że mimo wszystko dane frazy są konieczne w naszej kampanii - możemy dalej ich używać.
Google zaleca, by cofnąć nałożoną pauzę tylko w przypadku tych fraz, co do których mamy pewność, że przyniosą rezultaty w następnych tygodniach. "Odpauzowane" frazy będą ponownie zapauzowane, jeżeli nie przyczynią się w żaden sposób do sukcesu kampanii (czyli doprowadzenia do założonej konwersji) w następnych 3 miesiącach trwania tejże kampanii.
Źródło informacji: Google Ads team e-mail service announcement - "Google Ads will automatically pause low-activity keywords"
➡️
Przeczytaj również: Kluczowe zdarzenia - jak Google niweluje różnice w pomiarze konwersji między Google Ads i Google Analytics?
Jeśli rozważasz samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe doświadczenia i zdobyć nową wiedzę bądź myślisz o pracy jako specjalista SEM - mamy dla Ciebie świetne rozwiązanie. Zapisz się na nasze szkolenie z Google Ads!