Google Ads będzie pauzować frazy o niskiej aktywności

W najnowszej wiadomości od zespołu Google Ads możemy przeczytać o zmianach, które czekają użytkowników tej platformy reklamowej już w czerwcu 2024. Google Ads zamierza pauzować frazy kluczowe o niskiej aktywności. Na czym dokładnie polega ta zmiana?

Zachęcamy do zapoznania się z jej szczegółami.

Google Ads i frazy o niskiej aktywności


Z wysłanej do użytkowników platformy reklamowej Google Ads wiadomości możemy dowiedzieć się o zmianach, które wejdą w życie już za miesiąc (domyślnie w czerwcu 2024).

Google Ads będzie automatycznie pauzować frazy kluczowe (lub grupy reklam) o niskiej lub zerowej aktywności w prowadzonych kampaniach. Jak rozumieć pojęcie "niska aktywność słowa kluczowego"? Według Google'a - są to frazy z reklam w wyszukiwarce, nie odnoszące zamierzonego skutku, czyli np. wygenerowania minimalnej liczby wyświetleń. Jeśli stworzyliśmy reklamę z użyciem takich fraz przynajmniej 13 miesięcy temu i przez ten czas nie odniosła sukcesu - czyli nie została wcale lub prawie wcale wyświetlona bądź nie przyczyniła się do osiągnięcia określonej przez nas konwersji (wykonania danego działania przez użytkownika) - wówczas zalicza się do rzeczonej kategorii.
Weźmy pod lupę sytuację, gdy słowo ma bardzo niską liczbę wyszukiwań w Google; jeśli w ramach kampanii takie słowo przyczyni się do wyświetlenia reklamy, wówczas to wyświetlenie zostanie prawdopodobnie przypisane do słowa zdefiniowanego ogólniejszego w dopasowaniu przybliżonym. W ten sposób w kampanii słowa zdefiniowane, które mają dosłownie kilka wyświetleń w roku, nie będą wcale tych wyświetleń miały przypisanych do siebie, tylko do słów ogólniejszych, które są znacznie częściej wpisywane w wyszukiwarkę Google.

Innymi słowy: jeśli fraza z kampanii była wpisywana w wyszukiwarkę zaledwie parę razy na świecie lub w Polsce, wówczas Google - zliczając statystyki z kampanii - będzie starać się przypisywać te wyświetlenia do podobnego słowa, które jest ogólniejsze i popularniejsze w wyszukiwarce.
Google wprowadza tę zmianę, żeby uprościć tworzenie reklam swoim użytkownikom oraz pozwolić im skupiać się na tych frazach, które faktycznie przynoszą ruch oraz są wartościowe. Chodzi dokładniej o uproszczenie procesu budowania kampanii. Kiedyś, budując kampanię, musieliśmy definiować więcej fraz; teraz będzie ich mniej, a Google za pomocą sztucznej inteligencji będzie decydować, w których sytuacjach (gdy internauta wpisuje frazy podobne do zdefiniowanych) będzie nas wyświetlać, a w których nie.

Jednocześnie Google nie zakazuje korzystania z takich fraz, nawet jeśli cechują się wyjątkowo małą liczbą wyświetleń. Jeżeli uznamy, że mimo wszystko dane frazy są konieczne w naszej kampanii - możemy dalej ich używać. Google zaleca, by cofnąć nałożoną pauzę tylko w przypadku tych fraz, co do których mamy pewność, że przyniosą rezultaty w następnych tygodniach. "Odpauzowane" frazy będą ponownie zapauzowane, jeżeli nie przyczynią się w żaden sposób do sukcesu kampanii (czyli doprowadzenia do założonej konwersji) w następnych 3 miesiącach trwania tejże kampanii.

Źródło informacji: Google Ads team e-mail service announcement - "Google Ads will automatically pause low-activity keywords"

➡️ Przeczytaj również: Kluczowe zdarzenia - jak Google niweluje różnice w pomiarze konwersji między Google Ads i Google Analytics?

Jeśli rozważasz samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe doświadczenia i zdobyć nową wiedzę bądź myślisz o pracy jako specjalista SEM - mamy dla Ciebie świetne rozwiązanie. Zapisz się na nasze szkolenie z Google Ads!

Piotr Guziur


CEO Marketing Online, specjalista SEM i SEO, były członek programu Trenerów Google Ads z tytułem Digital Champion. Autor książki „Marketing w Internecie – strategie dla małych i dużych przedsiębiorstw”, bestselleru wydawnictwa Helion oraz licznych artykułów na temat marketingu internetowego, planowania i badania mediów, a także rozwoju mediów cyfrowych i nowych form reklamy. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał w domu mediowym oraz w firmach w Polsce i zagranicą.
Szkolenia
Polski