Etap 1. – od maja 2025: nazwa profilu płatności jako nazwa płatnika
Od maja 2025 r. Google zacznie wyświetlać nazwę profilu płatności jako nazwę płatnika, jeśli różni się ona od nazwy zweryfikowanego reklamodawcy. Dotyczy to:
zweryfikowanych reklamodawców bezpośrednich,
agencji, w przypadku których będzie wyświetlana nazwa profilu płatności klienta (o ile różni się od nazwy reklamodawcy).
Informacja o nazwie płatnika będzie widoczna publicznie w:
Moim centrum reklam (My Ad Center),
Centrum przejrzystości reklam (Ads Transparency Center).
📌
Uwaga dla agencji: Jeśli agencja została błędnie zweryfikowana jako reklamodawca bezpośredni i nie chce, aby wyświetlała się jej nazwa jako płatnika, powinna przed 31 maja 2025 r. zresetować proces weryfikacji i przejść go ponownie jako agencja.
Etap 2. – od czerwca 2025: możliwość edycji nazwy płatnika
Od czerwca 2025 r. reklamodawcy uzyskają możliwość samodzielnej edycji wyświetlanej nazwy płatnika. Funkcję tę będzie można znaleźć na stronie weryfikacji reklamodawcy w sekcji Płatności. Jeśli nazwa zostanie zmieniona ręcznie, będzie ona wyświetlana zamiast domyślnej nazwy profilu płatności.
Dla kont utworzonych samodzielnie, domyślnie jako nazwa płatnika nadal będzie wyświetlana nazwa profilu płatności — chyba że zostanie ona zmieniona podczas weryfikacji.
Reklamy wyborcze: bez zmian, ale z obowiązkiem aktualizacji
Reklamodawcy, którzy przeszli weryfikację w celu wyświetlania reklam wyborczych, już teraz są zobowiązani do podania nazwy płatnika. W ich przypadku:
wyświetlana nazwa płatnika nadal będzie podlegać zasadom weryfikacji wyborczej,
jeśli chcą ją zmienić, muszą ponownie przejść pełną weryfikację w ramach reklam wyborczych.
Poniżej znajduje się oryginalny komunikat mailowy od Zespołu Google Ads.
Podsumowanie: co powinien zrobić specjalista Google Ads?
- Sprawdź, czy Twój profil płatności ma właściwą nazwę, szczególnie jeśli prowadzisz kampanie dla klientów jako agencja.
- Zweryfikuj status konta reklamodawcy (agencja vs bezpośredni klient) i – jeśli potrzeba – zresetuj proces weryfikacji przed 31 maja 2025 r.
- Od czerwca zaplanuj ręczną edycję nazwy płatnika, jeśli chcesz kontrolować to, co zobaczą użytkownicy w ramach przejrzystości reklam.
Dla agencji zarządzających wieloma kontami klientów to ważny krok w kierunku większej transparentności, ale także dodatkowy aspekt, który należy uwzględnić w komunikacji z klientami.
➡️
Przeczytaj również: Nowe szkolenie Marketing Online: Meta Ads dla firm i managerów
Jeśli chcesz, aby Twoja kampania Google Ads przynosiła szybkie i skuteczne wyniki, warto skorzystać z profesjonalnej optymalizacji. Doświadczeni specjaliści pomogą w doborze strategii, testowaniu reklam i maksymalizacji zwrotu z inwestycji.