Optymalizacja geolokalizacji strony
Dostosuj treści. Upewnij się, że strona zawiera dokładne położenie firmy lub placówki, a także dane kontaktowe. Że pozycjonujesz ją pod odpowiednie lokalne słowa kluczowe (local keywords). Przydatna w kontekście geolokalizacji jest zakładka Google Moja Firma.
Stosuj narzędzia geolokalizacyjne. Pozwolą na zbieranie informacji geolokalizacyjnych o użytkownikach.
Chroń prywatność użytkowników. Internauci są bardzo wyczuleni na zbierane i przechowywane dane, w tym własną lokalizację. Jeżeli korzystasz z tych danych, zyskaj pewność, że robisz to zgodnie z przepisami ochrony danych osobowych.
Monitoruj kondycję strony i wprowadzaj ulepszenia. Upewniaj się regularnie, czy prowadzone działania, oparte na geolokalizacji, są skuteczne. Czy firma jest widoczna?
Podsumowując: Geolokalizacja ma istotny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dlatego, jeśli prowadzimy biznes, dla którego lokalizacja jest istotnym czynnikiem, warto zadbać o jej optymalizację. Na przykład warto pojawiać się w wynikach lokalnych wraz z mapą i danymi kontaktowymi, jeśli użytkownicy wpiszą takie hasła jak "restauracja włoska", "sklep z narzędziami" czy "kancelaria prawna".
Przeczytaj również:
Google Helpful Content: algorytm, który ceni pomocne strony
Treści interaktywne, czyli jak zaangażować użytkowników strony
Sezonowe słowa kluczowe: jak użyć ich w planowaniu treści?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.