Nałożenie filtra Google - dokładne przyczyny
Google nakłada filtry przede wszystkim w związku z
treścią. To na przykład:
duplikacja treści (umieszczanie tego samego tekstu na wielu stronach i kopiowanie z zewnętrznych źródeł),
treść niskiej jakości (brak wartości dla użytkownika lub wręcz spam),
treści niezgodne z prawem (promowanie nielegalnych działań, naruszanie praw autorskich).
Innym powodem nałożenia filtru Google jest
złe indeksowanie strony. Jeśli Google nie może jej zaindeksować przez poważne błędy techniczne, wówczas karze ją filtrem. Dotyczy to też przypadków, kiedy treść nie może być poprawnie wyświetlona przez robota.
Kolejna przyczyna kar od Google w postaci filtra to
naginanie zasad SEO. To przykładowo:
link farming, link spamming,
ukrywanie tekstu (kolor treści w kolorze tła), by sztucznie podbić słowa kluczowe w oczach robota,
keyword stuffing (nadmierne umieszczanie słów kluczowych w tekście).
Filtr Google obejmuje też
zagrożenie bezpieczeństwa. Strony zawierające złośliwe oprogramowanie, takie jak wirusy, spyware i ransomware są filtrowane. Dotyczy to także witryn będących czystym spamem.