Jakie działania wchodzą w skład dywersyfikacji linków?
Jak prawidłowo dywersyfikować linki w ramach prowadzonej strategii SEO? Oto najważniejsze działania:
Linki zwrotne z różnych źródeł. Backlinki powinny pochodzić z przeróżnych witryn, a nie tylko z jednej. Ponadto mogą to być różne rodzaje stron - blogi, fora, katalogi, artykuły specjalistyczne, media społecznościowe, etc. Linki możemy zamieszczać także w plikach w PDF (np. w przypadku raportów lub opracowań naukowych) czy komentarzach lub opisach materiałów (np. w opisie filmu na YouTube - takowy często zawiera przydatne linki, kierujące do stron, o których wspomniano w materiale).
Zróżnicowane anchor texty. Anchor text, czyli tekst zakotwiczenia, to treść odnośnika (linku). Istotne jest, żeby anchory różniły się od siebie treścią, nawet jeśli prowadzą do tej samej witryny. Dlatego warto stosować różne słowa kluczowe lub ich synonimy w procesie pisania anchorów.
Różne rodzaje linków. Starajmy się, żeby profil linkowy witryny składał się z różnych rodzajów linków: linków do treści, do profilu, a także dofollow i nofollow. Ponadto nie muszą to być tylko i wyłącznie zwykłe URL-e - możemy przecież dodawać hiperłącza np. do grafik.
Gdzie nie pozyskiwać linków?
Krótko: na giełdach linków oraz
farmach linków. Korzystanie z takich stron i usług to dla wyszukiwarki natychmiastowy sygnał ostrzegawczy. Unikajmy ich jak ognia.
Podsumowując: dywersyfikacja linków to przydatna strategia z zakresu SEO, która pozwoli nam zbudować naturalny i wiarygodny profil linkowy witryny. Jest mile widziana przez algorytmy, a i w oczach samych użytkowników stanowi atut w kontekście jakości strony. W związku z tym warto podejmować działania różnicujące linki i ich źródła, takie jak zróżnicowane anchor texty, umieszczanie linków w przeróżnych źródłach czy unikanie farm linków. Dzięki temu przyczynimy się pozytywnie do pozycjonowania strony i zyskamy szansę na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.