Jak mierzyć dwell time?
Dwell time jest wskaźnikiem, który możemy, a wręcz powinniśmy mierzyć i monitorować. Udziela cennych wskazówek odnośnie przydatności i przystępności strony. Dwell time zmierzymy za pomocą m.in.:
Google Analytics,
Crazy Egg,
Hotjar,
Clicky.
W Google Analytics dwell time figuruje jako wskaźnik "Średni czas na stronie". Sprawdzimy go, przechodząc do sekcji Zachowanie -> Zawartość witryny -> Wszystkie strony.
Mam niski dwell time - co mogę zrobić?
Niski wskaźnik dwell time to sygnał, że należy poprawić pewne elementy strony. Prawdopodobnie będziemy musieli popracować nad optymalizacją treści, nagłówków, przejrzystości i nawigacji strony. Zadbać o czytelność, być może zmienić kolory, poprawić prędkość ładowania, dodać więcej linków wewnętrznych, żeby użytkownik mógł swobodnie przeklikiwać się od jednej sekcji do drugiej. Po każdych zmianach skrupulatnie monitorujmy dwell time. Pamiętajmy, że to bardzo istotny dla pozycjonowania wskaźnik, dlatego warto skupić się na jego optymalizacji.
Polecamy także lekturę innych artykułów, powiązanych z dwell time:
UX, czyli User Experience - jaką pełni rolę w marketingu?
Marketing a kolory. Jak wybrać barwy strony internetowej?
User friendly page: jak stworzyć stronę przyjazną użytkownikom?
Przyjazny adres URL - czyli jaki?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.