Domain Rating: jak wskaźnik określa jakość domeny?

Jednym ze wskaźników, pozwalających określić jakość domeny, jest Domain Rating. Jak działa ten wskaźnik oraz jakich informacji nam udziela? Przekonajmy się!

Domain Rating - co to jest?


Domain Rating (DR) jest wskaźnikiem, funkcjonującym w ramach narzędzia Ahrefs. Ma za zadanie ocenić autorytet i siłę domeny na podstawie linków. Weryfikacji podlegają linki wychodzące z domeny oraz prowadzące do niej.

Domain Rating od Ahrefs jest wskaźnikiem bardzo podobnym do Domain Authority od Moz. DA także dokonuje oceny domeny w oparciu o linki, ale również jakość treści, UX i SEO.

DR, tak jak DA, wyraża się w skali od 0 do 100. "Setka" w tej skali to najoptymalniejsza pod kątem linków domena. Domain Rating jest bardzo przydatny w sytuacji wyboru domeny, do której chcemy zacząć linkować. Jeśli ma ona wysoki DR, warto stworzyć z nią powiązania linkowe.

Co wpływa na wysokość Domain Rating?


Wysokość Domain Rating można zmieniać dzięki działaniom na linkach oraz SEO. To przede wszystkim:

  • Zdobywanie jakościowych linków zwrotnych. Pozyskiwanie backlinków od stron zaufanych i cieszących się wysokim autorytetem. Dla wartości DR liczą się tylko linki dofollow, a nie nofollow.
  • Usuwanie linków złej jakości. Jeżeli namierzymy w obrębie domeny link, prowadzący do strony o złej reputacji, powinniśmy go usunąć.
  • Tworzenie wartościowych treści. Content wysokiej jakości przyciąga linki i tworzy naturalne powiązania linkowe.
  • Optymalizacja SEO. Stała praca nad jakością SEO strony pozwala zwiększyć Domain Rating.
  • Stałe monitorowanie poziomu wskaźnika. Powinniśmy mieć na oku nasz wynik DR i wprowadzać ewentualne zmiany i usprawnienia w obrębie witryny.


  • Przeczytaj także: Link juice: czym jest i jak wpływa na SEO strony?

    Domain Rating a algorytmy Google


    Google nie bierze pod uwagę wskaźników takich jak Domain Rating czy Domain Authority przy pozycjonowaniu stron. Algorytmy Google'a działają w oparciu o własne systemy, mierzące wartość domeny. DA i DR są bardziej wskazówkami dla pozycjonerów, pozwalającymi ocenić stronę i udzielić wskazówek.

    Wartość Domain Rating nie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jak wspomniano, stanowi punkt odniesienia dla webmasterów. Miejsce domeny na skali wskaźnika od 0 do 100 pozwala określić w przybliżeniu kondycję strony pod kątem linków i SEO.

    Jak sprawdzić Domain Rating witryny?


    To bardzo proste! Wystarczy skorzystać z narzędzia Site Explorer w Ahrefs. Po wpisaniu adresu URL i zatwierdzeniu otrzymujemy dane na temat domeny, w tym jej poziom DR. Ahrefs jest narzędziem płatnym, ale oferuje okresy próbne.

    Domain rating Ahrefs - o czym mówi wskaźnik?


    Podsumowując: Domain Rating to przydatny wskaźnik w pracy specjalisty linkbuildingu. Pozwala określić poziom profilu linkowego domeny. Warto stale monitorować swój DR i w razie konieczności wprowadzać zmiany w obrębie linkowania.

    Jeśli chcesz w prawidłowy sposób zbadać swoją domenę i poznać sposoby na jej optymalizację i ulepszenie, najlepiej zwrócić się do specjalistów. Kompleksowy audyt strony pozwoli zrozumieć, jak zyskać wyższe pozycje i zoptymalizować stronę pod wyszukiwarki.

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski