Domain Rating - co to jest?
Domain Rating (DR) jest wskaźnikiem, funkcjonującym w ramach narzędzia Ahrefs. Ma za zadanie ocenić autorytet i siłę domeny na podstawie linków. Weryfikacji podlegają linki wychodzące z domeny oraz prowadzące do niej.
Domain Rating od Ahrefs jest wskaźnikiem bardzo podobnym do
Domain Authority od Moz. DA także dokonuje oceny domeny w oparciu o linki, ale również jakość treści, UX i SEO.
DR, tak jak DA, wyraża się w skali od 0 do 100. "Setka" w tej skali to najoptymalniejsza pod kątem linków domena.
Domain Rating jest bardzo przydatny w sytuacji wyboru domeny, do której chcemy zacząć linkować. Jeśli ma ona wysoki DR, warto stworzyć z nią powiązania linkowe.
Co wpływa na wysokość Domain Rating?
Wysokość Domain Rating można zmieniać dzięki działaniom na linkach oraz SEO. To przede wszystkim:
Zdobywanie jakościowych linków zwrotnych. Pozyskiwanie backlinków od stron zaufanych i cieszących się wysokim autorytetem. Dla wartości DR liczą się tylko linki dofollow, a nie nofollow.
Usuwanie linków złej jakości. Jeżeli namierzymy w obrębie domeny link, prowadzący do strony o złej reputacji, powinniśmy go usunąć.
Tworzenie wartościowych treści. Content wysokiej jakości przyciąga linki i tworzy naturalne powiązania linkowe.
Optymalizacja SEO. Stała praca nad jakością SEO strony pozwala zwiększyć Domain Rating.
Stałe monitorowanie poziomu wskaźnika. Powinniśmy mieć na oku nasz wynik DR i wprowadzać ewentualne zmiany i usprawnienia w obrębie witryny.
Przeczytaj także: Link juice: czym jest i jak wpływa na SEO strony?