WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) to zbiór międzynarodowych wytycznych opracowanych przez organizację W3C, mających na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla jak najszerszej grupy użytkowników – w tym osób z niepełnosprawnościami. WCAG definiuje techniczne oraz projektowe zasady, które pomagają tworzyć serwisy czytelne, zrozumiałe i łatwe w obsłudze niezależnie od ograniczeń sensorycznych, motorycznych czy poznawczych odbiorcy.
Wytyczne WCAG są publikowane w kolejnych wersjach (obecnie WCAG 2.2) i obejmują cztery główne zasady: postrzegalność, operacyjność, zrozumiałość i solidność. Każdy punkt spełnienia ma przypisany poziom zgodności: A, AA lub AAA, gdzie poziom AA jest najczęściej uznawany za standard branżowy. Choć WCAG nie są formalnym elementem algorytmu Google, wiele z ich wymagań pokrywa się z dobrymi praktykami SEO, a ich wdrożenie poprawia zarówno dostępność, jak i ogólną jakość strony.
➡️ Więcej dowiesz się z artykułu blogowego:
Czy dostępność strony (WCAG) wpływa na SEO?