Testimonial to rekomendacja wystawiona przez klienta, który skorzystał z produktu lub usługi danej firmy. Jest to autentyczna recenzja, często wzbogacona o konkretne doświadczenia i korzyści wynikające z zakupu. Testimonial może przyjmować różne formy – od krótkich cytatów po rozbudowane studia przypadków, a także występować w postaci tekstowej, wideo lub grafiki. Wiarygodność tego rodzaju rekomendacji zwiększa fakt, że pochodzi ona od rzeczywistych użytkowników, co buduje zaufanie do marki.
Publikowanie testimoniali na stronie internetowej ma kluczowe znaczenie dla budowania społecznego dowodu słuszności (
social proof). Pozytywne opinie klientów pomagają potencjalnym nabywcom w podjęciu decyzji zakupowej, redukując ich obawy i wzmacniając przekonanie o jakości oferty. Dobrze zaprezentowane rekomendacje mogą również wpływać na wzrost konwersji, ponieważ stanowią dowód na skuteczność i wartość oferowanych usług lub produktów.
Więcej o testimonialach dowiesz się z naszego artykułu blogowego:
Siła rekomendacji. Jak testimoniale klientów budują zaufanie - warto przeczytać!