Mikrokonwersja

Definicja Mikrokonwersji



Mikrokonwersję można ująć jako jeden z mniejszych kroków, potrzebnych do dokonania finalnej konwersji, czyli działania użytkownika, pożądanego przez właściciela strony internetowej.
Mikrokonwersja - działanie podjęte przez użytkownika na stronie internetowej, które nie jest ostatecznym celem (np. zakupem produktu czy zapisaniem do newslettera), ale krokiem wiodącym do głównej konwersji lub pomaga mierzyć zaangażowanie użytkownika. Przykłady mikrokonwersji to pobranie bezpłatnego e-booka, dodanie produktu do koszyka, przeglądanie określonej liczby stron lub spędzenie określonego czasu na stronie. Te mniejsze akcje są cenne dla specjalistów marketingu, ponieważ dostarczają danych na temat etapów procesu zakupowego, na których użytkownicy są najbardziej aktywni lub napotykają problemy. Pozwala to na optymalizację ścieżek konwersji i zwiększenie efektywności ogólnych działań marketingowych.

Szkolenia
Polski