Kohorta w Google Analytics 4 to grupa użytkowników, których łączy wspólna cecha, określona na podstawie konkretnego wymiaru. Może to być data pozyskania, źródło ruchu, konkretna akcja podjęta na stronie (np. dokonanie zakupu) czy inne zdarzenie. Dzięki analizie kohort możemy śledzić zachowanie tych grup w czasie i porównywać ich aktywność.
Analiza kohort pozwala nam lepiej zrozumieć, jak poszczególne grupy użytkowników wchodzą w interakcję z naszą stroną lub aplikacją. Możemy na przykład porównać, jak zachowują się użytkownicy pozyskani z różnych kanałów marketingowych albo jak zmienia się ich zaangażowanie w czasie. Dzięki tym informacjom zoptymalizujemy nasze działania marketingowe i poprawimy doświadczenia użytkowników.
Przykładowo: możemy stworzyć kohortę użytkowników, którzy dokonali zakupu w pierwszym miesiącu korzystania z naszej aplikacji. Następnie prześledzimy, jak często wracają do aplikacji w kolejnych miesiącach i jakie produkty kupują.
W dwuczęściowym słowniczku ważnych pojęć z Google Analytics zapoznasz się z innymi terminami, m.in. atrybucją, biblioteką raportów czy filtrami danych.