Keyword stuffing to praktyka polegająca na nadmiernym i nienaturalnym umieszczaniu słów kluczowych w treści strony internetowej. Marketingowcy stosujący tę technikę powtarzają słowa kluczowe wielokrotnie, często w różnych odmianach, w celu manipulowania wynikami wyszukiwania i osiągnięcia wyższych pozycji w rankingach wyszukiwarek. Chociaż na pierwszy rzut oka może się wydawać, że keyword stuffing jest skutecznym sposobem na poprawę widoczności strony, w rzeczywistości jest to praktyka szkodliwa i niezgodna z wytycznymi wyszukiwarek. Nadmierna ilość słów kluczowych sprawia, że treść staje się nieczytelna dla użytkowników i wygląda na sztucznie wygenerowaną. Wyszukiwarki są coraz bardziej zaawansowane i potrafią wykryć takie manipulacje. W konsekwencji strony stosujące keyword stuffing mogą zostać ukarane obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania (filtr) lub nawet całkowitym usunięciem z indeksu (ban).
Nadmierna ilość słów kluczowych sprawia, że treść jest niska jakości, trudna do zrozumienia i nie dostarcza użytkownikom żadnej wartości.
Użytkownicy szukający informacji w Internecie są sfrustrowani, gdy trafiają na strony, które są przesycone powtarzającymi się słowami kluczowymi.
W długoterminowej perspektywie keyword stuffing nie przynosi oczekiwanych efektów. Wyszukiwarki coraz lepiej rozpoznają takie praktyki, co sprawia, że są one coraz mniej skuteczne.
Na temat pojęcia Keyword stuffing napisaliśmy osobny artykuł:
Keyword stuffing — czyli jak nie przesadzić ze słowami kluczowymi - warto przeczytać.