Format reklamowy to sposób, w jaki reklama jest prezentowana odbiorcy w ramach konkretnej platformy lub medium. Obejmuje to zarówno formę wizualną lub tekstową reklamy, jak i umiejscowienie, wymiary i sposób interakcji użytkownika z treścią reklamową. Wybór formatu reklamowego ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii – wpływa na widoczność, zrozumienie komunikatu oraz współczynnik konwersji. W praktyce - różne platformy reklamowe oferują różne formaty, dostosowane do stylu korzystania z danego medium oraz preferencji użytkowników.
➡️ Formaty reklamowe na Instagramie (Meta Ads):
Reklama w aktualnościach (post w feedzie)
Instagram Stories
Instagram Reels
Reklama w zakładce „Eksploruj”
Reklama w karuzeli (carousel)
Reklama video w feedzie
Reklama z tagiem produktu (Instagram Shopping)
Instagram Lead Ads
Collection Ads (katalogi)
Overlay Ads w Reels (beta)
➡️ Formaty reklamowe na Facebooku (Meta Ads):
Reklama w aktualnościach (feed)
Reklama w relacjach (Stories)
Reklama w prawej kolumnie (tylko desktop)
Facebook Marketplace Ads
Facebook Video Ads (in-stream)
Facebook Reels Ads
Reklama w Messengerze
Facebook Instant Experience (pełnoekranowa interaktywna)
Carousel Ads
Lead Ads
Collection Ads➡️ Formaty reklamowe w Google Ads:
Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania
Reklama produktowa (Google Shopping)
Reklama graficzna (Display Ads)
Reklama responsywna
Reklama wideo na YouTube (in-stream, in-feed, bumper ads)
Reklama w Gmailu (discovery ads)
Discovery Ads (na YouTube, Gmail, Discover)
Kampanie Performance Max
Reklamy aplikacji (App campaigns)
Reklamy lokalne (Local campaigns)Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców, nadzorujesz projekty na Facebooku w swojej firmie...
Jeżeli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych w ekosystemie Google'a, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, chcesz zacząć pracować jako specjalista SEM...