Format reklamowy

Definicja formatu reklamowego

Format reklamowy to sposób, w jaki reklama jest prezentowana odbiorcy w ramach konkretnej platformy lub medium. Obejmuje to zarówno formę wizualną lub tekstową reklamy, jak i umiejscowienie, wymiary i sposób interakcji użytkownika z treścią reklamową. Wybór formatu reklamowego ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii – wpływa na widoczność, zrozumienie komunikatu oraz współczynnik konwersji. W praktyce - różne platformy reklamowe oferują różne formaty, dostosowane do stylu korzystania z danego medium oraz preferencji użytkowników.

➡️ Formaty reklamowe na Instagramie (Meta Ads):
  • Reklama w aktualnościach (post w feedzie)
  • Instagram Stories
  • Instagram Reels
  • Reklama w zakładce „Eksploruj”
  • Reklama w karuzeli (carousel)
  • Reklama video w feedzie
  • Reklama z tagiem produktu (Instagram Shopping)
  • Instagram Lead Ads
  • Collection Ads (katalogi)
  • Overlay Ads w Reels (beta)



  • ➡️ Formaty reklamowe na Facebooku (Meta Ads):
  • Reklama w aktualnościach (feed)
  • Reklama w relacjach (Stories)
  • Reklama w prawej kolumnie (tylko desktop)
  • Facebook Marketplace Ads
  • Facebook Video Ads (in-stream)
  • Facebook Reels Ads
  • Reklama w Messengerze
  • Facebook Instant Experience (pełnoekranowa interaktywna)
  • Carousel Ads
  • Lead Ads
  • Collection Ads
  •  
    ➡️ Formaty reklamowe w Google Ads:
  • Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania
  • Reklama produktowa (Google Shopping)
  • Reklama graficzna (Display Ads)
  • Reklama responsywna
  • Reklama wideo na YouTube (in-stream, in-feed, bumper ads)
  • Reklama w Gmailu (discovery ads)
  • Discovery Ads (na YouTube, Gmail, Discover)
  • Kampanie Performance Max
  • Reklamy aplikacji (App campaigns)
  • Reklamy lokalne (Local campaigns)
  • Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców, nadzorujesz projekty na Facebooku w swojej firmie...


    Jeżeli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych w ekosystemie Google'a, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, chcesz zacząć pracować jako specjalista SEM...

    Szkolenia
    Polski