Efekt Halo to sytuacja, w której obserwujemy wzrost i konwersji, i przychodów, i sesji z określonych źródeł na skutek prowadzenia działań reklamowych i napędzania ruchu na stronę internetową.
Wyobraźmy sobie, że prowadzimy płatną kampanię w sieci wyszukiwania (w Google Ads). Nasze słowo kluczowe to "kalkulator OC". Użytkownicy wchodzą na stronę, wyliczają składkę, dowiadują się, ile to wszystko kosztuje, lecz nie są gotowi jeszcze dokonać zakupu - opuszczają stronę. Chcą jednak wrócić i zastanawiają się, jak to zrobić - mogą albo pamiętać nazwę domeny, nazwę firmy lub wpisują OC danej marki, by od razu takie OC kupić (tak jest np. kiedy kupujemy telewizor i od razu w Google wpisujemy nazwę telewizora oraz sklepu, w którym chcemy to zrobić, zaczynając tym samym ścieżkę zakupową nie od strony głównej sklepu, a już od strony produktowej). Zatem liczba wejść na stronę z fraz brandowych rośnie, jeśli robimy kampanię na wcześniejszych etapach procesu zakupowego.
O Efekcie Halo opowiadamy w trakcie drugiego dnia Szkolenia Google Analytics 4 w Akademii Marketing Online - link poniżej.