Dofollow

Definicja Dofollow



Dofollow jest atrybutem, przypisywanym linkom na stronie, istotnym z punktu widzenia robotów wyszukiwarki. Poznaj definicję dofollow.
Co to jest dofollow? Dofollow to znacznik, przypisywany linkom na stronie internetowej. Jest podpowiedzią dla robota wyszukiwarki (crawlera), który dokonuje indeksacji, że dany link ma prowadzić na wskazaną stronę. Przeciwieństwem dofollow jest nofollow, który informuje, że robot ma nie śledzić linku. Oba pojęcia to w wolnym przekładzie "masz śledzić" oraz "masz nie śledzić".

Dofollow wskazuje, że link jest godny zaufania, a jego śledzenie przyczynia się do przekazania tzw. link juice, czyli wartości rankingowej, z jednej strony na drugą. Używanie linków dofollow ma kluczowe znaczenie w budowaniu autorytetu strony w oczach wyszukiwarek, poprawiając jej widoczność i pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu strony mogą efektywnie przekazywać sobie nawzajem wartość i autorytet, wspierając się w osiąganiu lepszych miejsc w rankingach. W kontekście SEO zarządzanie proporcją linków dofollow do nofollow oraz budowanie strategii linkowania zewnętrznego i wewnętrznego z uwzględnieniem atrybutu dofollow jest kluczowe dla optymalizacji strony i zwiększenia jej szans na wysokie pozycjonowanie.

Zapoznaj się dodatkowo z naszym artykułem: Link juice - czym jest i jak wpływa na SEO strony?

Szkolenia
Polski