CPC

Definicja CPC - Cost Per Click



CPC to jeden z najpopularniejszych modeli rozliczeniowych, wykorzystywany w marketingu internetowym.
Poznaj definicję CPC.
CPC - co to jest? CPC (Cost Per Click) to model rozliczeniowy w marketingu internetowym, który oznacza koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę internetową. W modelu CPC reklamodawca płaci określoną kwotę za każde kliknięcie w swoją reklamę. Oznacza to, że płatność jest dokonywana tylko wtedy, gdy użytkownik aktywnie wchodzi na stronę reklamodawcy przez kliknięcie w link reklamowy. Jest to popularna metoda stosowana w kampaniach reklamowych w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google Ads, oraz na platformach mediów społecznościowych, takich jak Meta Ads. CPC pozwala skupić się na generowaniu ruchu do konkretnego celu, takiego jak strona produktu, formularz rejestracyjny czy inny określony landing page.

Model CPC ten pozwala na łatwą kontrolę budżetu. CPC jest również użyteczne w optymalizacji kampanii na podstawie danych zwrotnych dotyczących liczby kliknięć i kosztu za te kliknięcia, co umożliwia reklamodawcom dostosowanie strategii w czasie rzeczywistym.

Inne modele rozliczeniowe to CPM, CPE, CPA, CPV.

Szkolenia
Polski