Clickbait

Definicja Clickbait



Clickbait to często stosowana w Internecie technika, niestety zdecydowanie negatywna. Jej zadaniem jest skuszenie użytkownika do wykonania określonej czynności. Poznaj definicję clickbaitu.
Co to jest clickbait? Clickbait, czyli dosłownie "przynęta do kliknięcia" czy "wabik na kliknięcia", to technika stosowana w Internecie, polegająca na formułowaniu tytułów lub nagłówków w taki sposób, aby maksymalnie przyciągały uwagę użytkowników i skłaniały ich do kliknięcia w link. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że tytuły te często są sensacyjne, kontrowersyjne lub wyolbrzymiające, a ich głównym celem jest generowanie jak największej liczby odsłon strony. Niestety, clickbait opiera się na obietnicach szokujących treści, sekretów, szybkich rozwiązań problemów czy nieodpartych ciekawostek, które rzadko są w pełni zaspokajane przez rzeczywistą zawartość artykułu czy materiału wideo.

Stosowanie clickbaitu może prowadzić do frustracji i niezadowolenia użytkowników, którzy odczuwają, że zostali wprowadzeni w błąd. Długoterminowo, nadmierne wykorzystywanie clickbaitu grozi obniżeniem zaufania do marki lub medium, zmniejszeniem jakości doświadczeń użytkowników oraz potencjalnym spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ algorytmy wyszukiwarek coraz skuteczniej penalizują strony stosujące mylące praktyki.

Jeśli chcesz poznać dokładniej zagrożenia, jakie płyną ze stosowania clickbaitu, a także dowiedzieć się, jak nie należy pisać nagłówków - polecamy lekturę naszego artykułu: Clickbait - czym grożą zwodnicze nagłówki?

Szkolenia
Polski