Analityka internetowa to proces zbierania, mierzenia, analizowania i raportowania danych dotyczących zachowań użytkowników na stronach internetowych. Dzięki niej firmy uzyskują szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z ich witryną, jakie strony odwiedzają najczęściej, jak długo pozostają na stronie oraz jakie działania podejmują.
W marketingu internetowym analityka pełni kluczową rolę. Pozwala ona na dokładne zrozumienie efektywności prowadzonych działań marketingowych, takich jak kampanie reklamowe, pozycjonowanie czy działania w mediach społecznościowych. Dzięki analizie danych można zidentyfikować mocne i słabe strony swojej strony, zoptymalizować jej strukturę i zawartość, a także podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące przyszłych działań marketingowych. Analityka internetowa pozwala również na śledzenie ścieżki zakupowej klientów - Customer journey, co umożliwia lepsze zrozumienie ich potrzeb i preferencji.
Na temat pojęcia analityki internetowej napisaliśmy osobny artykuł:
Analityka internetowa — co to jest i do czego służy?. Opisujemy tam zastosowanie analityki w praktyce, korzyści z analityki, przydatne narzędzia i wiele więcej - warto przeczytać.