Optymalizacja czynników rankingowych
W celu zyskania wyższych pozycji, czynniki rankingowe należy optymalizować. Niezależnie, czy jesteśmy małym biznesem, czy dużym; czy prowadzimy stronę o zdrowej żywności, czy gabinet lekarski. Ranking factors to uniwersalne zmienne, których badanie i ulepszanie pozwala na czynne zwiększanie widoczności strony.
Badaniem czynników rankingowych po stronie wyszukiwarki zajmują się specjalne algorytmy. Algorytmom wyszukiwarki Google poświęcona jest cała seria artykułów. Proponujemy zacząć lekturę od artykułu:
Najważniejsze algorytmy Google: 7 algorytmów kluczowych dla SEO i pozycjonowania.
Przejdźmy teraz do sposobów optymalizacji czynników rankingowych. Możemy wymienić najważniejsze metody:
Badanie słów kluczowych (keyword research). Identyfikacja kluczowych fraz, wyszukiwanych przez użytkowników, na które warto pozycjonować stronę. Przydatne okażą się narzędzia takie jak Keyword Planner od Google albo Ahrefs.
Tworzenie wartościowych treści. Regularna publikacja treści na podstawie słów kluczowych. Warto zainteresować się zagadnieniem Evergreen content - treści wiecznie żywych, które trwale wpływają na pozycję i autorytet witryny.
Optymalizacja witryny. Metadane, opisy obrazów (atrybuty ALT), szybkość ładowania.
Zdobywanie jakościowych linków zwrotnych. Dołóżmy starań, by zdobyć dobre backlinki od renomowanych stron. Może warto nawiązać współpracę i zwrócić się do nich bezpośrednio?
Budowanie obecności online. Twórzmy świadomość użytkowników o naszej stronie i firmie przez aktywność w sieci. Idealnym miejscem do tego są media społecznościowe. Niektóre firmy lubią korzystać z niekonwencjonalnych metod, np. LOLcontent - zabawnych treści, które zwracają uwagę i aktywizują społeczność. Taki rodzaj treści jest częścią większej kategorii, mianowicie marketingu wirusowego (viral marketing), który rozprzestrzenia się w błyskawicznym tempie i cechuje się dużą zdolnością do przekazywania od jednego użytkownika do drugiego. Ogólnie rzecz biorąc, budowanie obecności online przyczynia się do lepszej świadomości marki, czyli brand awareness.
Regularne monitorowanie wyników i wprowadzanie usprawnień w systemie.
Skuteczny specjalista SEO wie, że optymalizacja wewnętrznych i zewnętrznych czynników rankingowych przyniesie stronie korzyść w postaci wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Te z kolei przekładają się na lepsze konwersje, np. w postaci dokonywania przez odbiorców decyzji zakupowych. Budowanie mocnej pozycji strony to niełatwy proces, ale z pewnością warty czasu i nakładów!
➡️
Przeczytaj również:
Brand awareness - jak istotna jest świadomość marki?
User friendly page: jak stworzyć stronę przyjazną użytkownikom?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę.